י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לוחמים הצמידו מוקשים

גורמים בישראל לוקחים אחריות על תקיפת ספינת הביון בלב ים

הספינה "סאביז" השייכת למשמרות המהפכה נפגעה ממוקשים ימיים סמוך לחופי אריתריאה אך עד כה בישראל הכחישו כל קשר לתקיפה | ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי ישראל הודיעה לארה"ב שהיא עומדת מאחורי התקיפה | על פי אותו גורם, ישראל כינתה את התקיפה כ"פעולת תגמול"

גורמים בישראל לוקחים אחריות על תקיפת ספינת הביון בלב ים
אילוסטרציה צילום: pexels

הניו יורק טיימס מדווח: ‏ישראל עומדת מאחורי מתקפת המוקשים על הספינה האיראנית בדרום ים סוף.

על פי הדיווח, ישראל הודיעה לארה"ב על הצעד, שאותו תיארה להם כנקמה על התקפות קודמות על ספינות ישראליות, התקיפה התעכבה כדי לא לפגוע בנושאת המטוסים האמריקנית, דווייט אייזנהאואר, שהייתה באזור.

כלי תקשורת באיראן הודו כי הספינה שנפגעה "מסייעת בשנים האחרונות לכוחות קומנדו בהגנה מפני התקפות פיראטיות". על פי דיווחים בחודשים האחרונים בתקשורת הבינלאומית, הספינה שימשה את משמרות המהפכה כסוג של בסיס קדמי לטובת ריגול ומודיעין. בנוסף היא שימשה גם כגורם מאבטח להובלת נפט בים האדום.

גורם אמריקני אמר לניו יורק טיימס: כי ישראל הודיעה לארה"ב כי היא זאת שעומדת מאחורי הפגיעה בספינה האיראנית של משמרות המהפכה. הגורם האמריקני שצוטט בעילום שם אמר כי הישראלים הבהירו ש"מדובר בתגובה לפגיעה בספינות ישראליות", ושהספינה 'סאוויז' האיראנית נפגעה "מתחת לקו המים וכי הפיצוץ אירע ב-07:30 שעון מקומי". מיקומה המדויק של הספינה בים האדום לא פורסם.

עוד אמר הגורם ש"ייתכן והתקיפה הישראלית נדחתה בשל העובדה שנושאת המטוסים האמריקנית 'אייזנהאור' שהתה באיזור, ובישראל חיכו עד שתתרחק כדי לבצע את הפגיעה בספינה האיראנית". "אייזנהאואר היתה במרחק של כ-350 קילומטרים מהספינה שנפגעה" אמר הפקיד. היקף הנזק או מספר הנפגעים לא ברור עדיין.

חשבון טוויטר של חיל משמרות המהפכה פרסם כי הספינה נפרסה בים סוף מזה זמן מה כדי להילחם בפיראטים. סוכנות הידיעות 'טסנים' - כלי התקשורת של משמרות המהפכה, דיווחה כי הספינה נפגעה ממוקש שהוצמד לספינה על ידי לוחמי קומנדו.

עד עתה, לא ניתן שום אישור איראני רשמי להתקפה החל מיום שלישי בלילה, אך כמה ערוצי חדשות ברשתות החברתיות שמופעלים על ידי אנשי משמרות המהפכה האשימו את ישראל בפיצוץ.

גורמים רשמיים בישראל לא הגיבו ביום שלישי בערב, כמדיניות ישראל הממעטת לאשר או לשלול אחריות לפעולות שנעשות נגד איראן. אך כאמור גורם אמריקני אמר כי, הישראלים הודיעו לארצות הברית כי כוחותיה פגעו בכלי השיט האיראני.

המכון הימי של ארה"ב פרסם דו"ח באוקטובר 2020 שטען כי ה'סאוויז' הייתה ספינה צבאית סמויה שהופעלה על ידי משמרות המהפכה. בדו"ח נאמר כי גברים לבושים במדים היו על סיפונה ששימש את משמרות המהפכה.

איראן ארה"ב ספינה ים סוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד