ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכין את הקרקע

מכין את הקרקע | יאיר לפיד: "השלב הראשון לא פעל לטובתנו"

יאיר לפיד מפרסם הבוקר את חזונו לגבי הממשלה שיקים ביום שהמנדט מנשיא המדינה יעבור אליו. הוא זועם על הכינוי ממשלת שמאל ומפרט את תוכנית העבודה של ממשלה כזו

מכין את הקרקע | יאיר לפיד: "השלב הראשון לא פעל לטובתנו"
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

יממה לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל את המנדט להרכב הממשלה על בנימין נתניהו - בעיקר בגלל ההימנעות בהמלצות של תקווה חדשה וגדעון סער - יאיר לפיד כבר מתכונן ליום שהמנדט להרכבה יעבור אליו ומציג את חזונו לגבי הממשלה האידיאלית.

לפיד מסרב לכנות ממשלה שיקים כימין או שמאל ומדבר על העבודה הנדרשת לתיקון החברה הישראלית.

"השלב הראשון לא פעל לטובתנו", מודה לפיד, "נתניהו קיבל את המנדט ראשון. חבל, אבל זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לעבוד. המטרה הייתה ונשארה אחת: להקים ממשלת הסכמה לאומית, שתטפל במשבר העמוק שאנחנו נמצאים בתוכו. ישראל היא מדינה פצועה. כלכלית, חברתית ולאומית. תפקידנו לעשות הכול כדי לשנות כיוון".

יו"ר יש עתיד מנסה לכבס את הכינוי "ממשלת שמאל" לממשלה שיקים עם העבודה ומרצ ובכך להקל על נפתלי בנט וימינה את הכניסה אליה: "בימים האחרונים מתקיים דיון תקשורתי זועף, רצוף עלבונות, בשאלה אם זו תהיה "ממשלת ימין" או "ממשלת שמאל". התשובה היא שזו תהיה ממשלתם של הישראלים המודאגים. אלה שחושבים שכרגע הרבה יותר חשוב לדאוג לפרנסה ולשלום-בית בחברה הישראלית. החשדנות לא תוביל אותנו לשום מקום. עלינו לבצע "קפיצת אמונה". לבנות ממשלה שמבוססת על כך שאנחנו מאמינים בכך שגם אנשים אחרים, שחושבים אחרת, מעוניינים שיהיה פה טוב".

לפיד מציג את חזונו לגבי הרכב הממשלה האידיאלית מבחינתו שמשתרעת מימינה ועד מרצ: "יהיו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות (ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו), שתי מפלגות מרכז (יש עתיד וכחול לבן) ושתי מפלגות שמאל ציוני (העבודה ומרצ). זה אומר שאף אחד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל יהיה איזון שיכריח אותנו להתמקד במטרות מעשיות: תקציב, בריאות, חינוך, הצורך הדחוף להוריד את הלהבות בחברה הישראלית. בדרך, עלינו לשנות גם את שיטת הממשל הפגומה שלנו".

עוד כותב לפיד כי "איש לא יזנח את האידיאולוגיה שלו, אבל כרגע יש לנו בעיות דחופות יותר. הילדים לא היו השנה בבית הספר, בתי החולים קורסים, אנחנו צריכים להיערך ליום שבו מאות אלפי ישראלים יפסיקו לקבל דמי אבטלה. הבעיות האלה אינן של ימין ושמאל, אלא של אנשים אמיתיים שיש להם חיים אמיתיים. הן לא יפתרו בידי כותרות, אלא בידי שרים שבאים לעבוד".

יאיר לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד