י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקדים מאיר כהנא

תקדים כהנא • לאחר המחאה: הח"כים הערבים לא יקבלו רכב

לאחר הפרובוקציה אמש מצד ארבעת חברי הרשימה המשותפת במהלך הצהרות האמונים של חברי הכנסת ה-24, נפתח דיון משפטי לגבי מעמדם ואף הובא תקדים מתקופתו של מאיר כהנא בשנת 84

תקדים כהנא • לאחר המחאה: הח"כים הערבים לא יקבלו רכב
איימן עודה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפרובוקציה אמש (שלישי) של ארבעת הח"כים הערבים: ח"כ איימן עודה (יו"ר חד"ש), ח"כ עופר כסיף (חד"ש), עאידה תומא סלימאן (חד"ש) וגם יו"ר בל"ד, ח"כ סאמי אבו שחאדה, שבזמן הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24, שינו את הטקסט המקובל להצהרה מחאתית נגד הכיבוש, נפתח בכנסת דיון משפטי לגבי מעמדם כחברי כנסת.

כזכור, הארבעה סירבו להשיב "מתחייב אני" על הנוסח המקובל שהקריא יו"ר הכנסת, ובמקום זאת אמרו: "אני נשבע להיאבק בכיבוש, אני נשבע להיאבק באפרטהייד", ובכנסת כבר בוחנים לעומק את המשמעות המשפטית של מחאתם.

עמית סגל מדווח כי בדיון בנושא מובא תקדים מ-1984, שבו סירב מאיר כהנא להצהיר אמונים, ולפיו ניתן לאסור על חברי כנסת את הכניסה למליאה. מה שכבר ברור הוא שלארבעת חברי הכנסת אין כעת זכאות לרכב, שכר והוצאות וזאת עד שיצהירו אמונים כחוק. חברי המשותפת אגב שוקלים לעשות זאת בקרוב.

אמש, בהגיע תורם של חברי המשותפת להצהיר 'מתחייב אני' הם פצחו במחאה ואמרו: "נשבע אני להיאבק בכיבוש, נשבע אני להיאבק באפרטהייד, נשבע אני להיאבק בכיבוש". יצוין כי הם לא הספיקו להשלים את ההצהרה העצמאית, והם הושתקו על ידי יו"ר הכנסת ושאר חברי הכנסת שצעקו לעברם כי מדובר ב'בושה'.

עוד חבר כנסת אחד שזכה לקריאת 'בושה' כמעט בודדת הוא המושבע הטרי עורך הדין וחבר הכנסת בהווה איתמר בן גביר.

הרשימה המשותפת מאיר כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד