י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתקפה אנטישמית

שוהה בלתי חוקי ניסה לדקור שלושה חובשי כיפה בפריז

שוהה בלתי חוקי מפקיסטן, ניסה לדקור שלושה חובשי כיפה בפריז בעת ששהו ליד בית הכנסת, תושבים יהודים מקומיים קיימו אחריו מרדף והצליחו ללכוד אותו עד הגעת המשטרה

שוהה בלתי חוקי ניסה לדקור שלושה חובשי כיפה בפריז
חרדי, אילוסטרציה צילום: pixabay

תושבים יהודים בפרבר פריז רדפו אחרי גבר עם סכין ולכדו אותו עד להגעת המשטרה, מהדיווח עולה כי הוא ניסה לדקור שלושה יהודים.

החשוד, מהגר בלתי חוקי בן 35 מפקיסטן, ניגש ביום רביעי שעבר בעיצומו של חג הפסח לשלושה לגברים מאחורי גבם ליד בית כנסת בעיר סרסל, כך דיווח העיתון 'לה פריזיאן', שלושת הגברים, צעירים בשנות העשרים לחייהם, סיימו תפילה בבית הכנסת הגדול של סרסל, הם טיילו בשדרות אלברט-קאמי, בלב מחוז "ירושלים הקטנה" כשהם חבושים בכיפה.

רנה טייב, מנהיג הקהילה היהודית המקומית, אמר כי ייתכן שהאירוע היה מתקפה אנטישמית. תושבים שראו את הגבר עם הסכין ממרפסתם, צעקו לעבר שלושת הגברים היהודים להיזהר, וכך הם הצליחו לברוח ללא פגע.

החשוד שברח גם הוא, נתפס עם סכין המשמשת לחיתוך לוחות גבס, אחרי שיהודים מקומיים רדפו אחריו והכניעו אותו, הם החזיקו באיש עד שהמשטרה הגיעה.

ממחקירתו עלה כי האיש הוא שוהה בלתי חוקי בצרפת במשך שנים, כך דיווח 'לה פריזיאן'. עדי ראיה אמרו כי הוא צעק "הם גנבו לי את העבודה שלי" כשנעצר.

בדו"ח המשטרתי נאמר כי החשוד היה "שיכור מאד", לעת עתה הוא זוהה ושוחרר עד להמשך הליכים משפטיים. החשוד נראה בסביבת בית הכנסת למחרת, אך לא ידוע על נפגעים. 

הלשכה הלאומית נגד אנטישמיות, BNVCA, מתחה ביקורת על התנהלות הרשויות עם החשוד. דובר BNVCA אמר ל'לה פריזיאן' כי "היה צריך לגרש אותו לפני זמן רב ולהחזיקו במעצר עד למשפט".

חה"כ יוסי טייב (ש"ס) שמטפל בעולים מצרפת לישראל אמר בתגובה לשחרורו של החשוד: "הופתעתי משחרור התוקף ע"י כוחות הביטחון בצרפת. כח"כ וכיו"ר הידידות ישראל - צרפת, בכוונתי לקיים היום שיחה בנידון עם השגריר הצרפתי מר אריק דנון, ועם מקבילתי חברת הפרלמנט הצרפתי גב' אורור ברג'ה אל מול הגורמים הרלוונטיים בדרישה לקבל תשובתם למחדל החמור הזה".

עוד אמר ח"כ טייב, "עיר סרסל היא עיר ילדותי בה גדלתי וחונכתי בדרך התורה והמצוות, והתפללתי בבתי הכנסת שם עד שעליתי לארץ ישראל. אני מרגיש חובה להוקיע כל מקרה אנטישמי שמטרתו לפגוע באחינו שבתפוצות העולם ובאורחות חייהם רק בשל יהדותם".

נסיון דקירה פריז שוהה בלתי חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד