י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קהילת מזג האוויר

איך יראה הקיץ הקרוב? החזאי החרדי מביא את הנתונים

בשביל רבים מאיתנו קיץ וחורף הם לא יותר מעונות שנה סדירות, אולם רבים רואים בהם הובי שתופס מקום נכבד בחייהם ואף מוכנים לעשות הכל (אבל הכל) בשביל לראות כמה פירורי שלג נוחתים על הקרקע • לכבוד עונת הקיץ שבאה לפתחנו, שוחחנו עם חזאי חרדי על הקיץ שמצפה לנו, על קבוצת ווצאפ שדנה בכובד ראש על ענייני מזג אוויר וקיבלנו טיפים חשובים איך לשמור את גופנו במהלך הימים החמים

איך יראה הקיץ הקרוב? החזאי החרדי מביא את הנתונים
קיץ חמים צילום: unsplash

השרב מכה בנו בימים אלו ואפשר להרגיש את הקיץ אוטוטו דופק לפתחנו. למרבית הציבור אין בכך בשורה מיוחדת, מלבד הצורך לערוך "טרנספר" לבגדי החורף ולהניחם אחר כבוד במדף בגדי הקיץ המאובק.

אולם מסתבר שישנה תעשייה שלימה של חובבי מזג אוויר, הגומעים בצמא כל מידע על טיפות גשם בגליל, או על השמש הקופחת בפרדס חנה. לחובבי מזג האוויר קבוצת ווצאפ משותפת בשם 'מזג-ליין', שבה עולה מידע מקצועי, עם כל המודלים המוכרים בתחזית מזג האוויר ודיונים ערים על איזו עיר "ניצחה" עם כמות הגשם הגדולה ביותר.

מי שמנהל את קבוצת 'מזג-ליין' הינו עידו כהן, חזאי חרדי מירושלים שבמשך שנים  רכש ידע עצום ומקיף בנושא מזג האוויר. עידו נחשב ל'אורים ותומים' אצל חברי הקבוצה והוא יודע לקרוא מפות של תחזית מזג האוויר תוך שניות ספורות  ולדייק את התחזית על פי כיווני הרוחות וקריאת המכ"מים השונים. בשיחה מיוחדת שערך עם 'בחדרי', הוא מנסה ללמד אותנו מעט מרזי המקצוע ולהסביר לנו מדוע הנושא תופס כל כך את תשומת ליבם של אנשים רבים.

מה אתה מוצא במזג האוויר שהוא כל כך תופס אותך?

"בעבר הייתי אוהב בעיקר את החורף. את הסערות, הרוחות, הרעמים, הגשם וכמובן השלג. זה אקשן בשבילי ובשביל עוד רבים אחרים. בשנים האחרונות התחלתי גם לאהוב את הקיץ, אולי אפילו יותר מהחורף. ללכת לים כשמזג האוויר מושלם, זה פשוט תענוג", עידו אומר את דבריו בלהט שאתה לא מצפה לראות מאדם המשוחח איתך על מזג אוויר. "אני נהנה גם מהפן המקצועי, להבין למשל מאיפה הגיע השרב בימים אלו ומה הגורם לשינויים החדים במזג האוויר".

עידו מציין כי במהלך הזמן, התחביב הפך למקצוע של ממש. "פתחתי עם עוד חבר שמבין בחזאות, קבוצת ווצאפ עם מנויים, שחיים את מזג האוויר פשוטו כמשמעו. אין סיכוי שתשאל אותם מה התחזית לשבת והם לא ידעו להגיד לך".

זוכרים את הוויכוחים הלוהטים שהיו לנו בתור ילדים, "מה עדיף, חורף או קיץ"?. כאשר חלק מהציבור חווה בקיץ אווירה של חופש, עם ים וגלידה וחלק אחר רואה בו מועקה מלווה בהמון זיעה וחללים סגורים וממוזגים, אז מתברר כי אצל חובבי מזג האוויר הדיון הזה עדיין רלוונטי, באותו הלהט והרצינות גם בגילאים מבוגרים יותר. הדיון אמנם "עוטה" ארשת רצינית יותר ומכובדת יותר, מלווה בידע מקצועי ודוגמאות מעשיות, אך הוא אינו שונה במהותו.

אני מציין בפניו כי מבחינתי עונת החורף היא סגרירית ואפורה ואילו הקיץ במרכז חם, דביק ולח כך שהייתי מעדיף מזג אוויר אביבי כל ימות חיי והוא מעיר שכך מצוין לכאורה גם בתנ"ך. "ראיתי אצל אחד מהמפרשים בפרשת נח, שלפני המבול זה היה המצב. כתוב "קיץ וחורף ויום ולילה לא ישבותו" והוא מפרש שהכוונה היא שמזג האוויר היה ממוצע כל הזמן. סדר גודל של 20 מעלות נניח".

אלו דיונים עולים בקבוצות הווצאפ חוץ מקיץ או חורף?

"הדיונים שם הם לרוב מקצועיים ביותר. אני מסביר שם למשל מהי הסיבה שבימים אלו אנו חווים ירידה בטמפרטורות לעומת ההרים ששם הצניחה במעלות פחות חדה. אנחנו יורדים לדקויות, הסברים ופרשנויות רבות, ברמה הכי מקצועית שיש בשלל נושאים הנוגעים למזג האוויר".

איזה קיץ מצפה לנו, אתה יודע להגיד?

"אין בזה מדע מדויק במאה אחוז, אבל על פי ההשערות עומד להיות לנו קיץ חם מהרגיל".

איזה טיפ יש לך לתת לציבור, כדי שישמרו על עצמם מפני סכנות הקיץ?

"חשוב שאנשים יבינו שאנו חווים בעשור האחרון התחממות גלובלית. ישנם גלי חום הרבה יותר קיצוניים ממה שהכרנו בעבר, כך שהחשיבות לשתות המון מים במהלך הקיץ, גדולה הרבה יותר. זאת אחריות שלנו על עצמנו וגם כלפי המשפחה שלנו", מזהיר ומוסיף, "באזור המרכז ישנה גם לחות גבוהה יותר, כך שאנו מזיעים ומאבדים נוזלים, ומעבר לחוסר הנוחות, זה גם מסוכן לנו ויכול לייבש אותנו אם לא נשתה מספיק". מפטיר לסיום.

כיום יותר ויותר משפחות מצאו את הפתרון המושלם לעודד שתיית מים בקרב המשפחה שלהם. מיניבר המים נועם 1 מעניק לכם מים חמים וקרים, מסוננים ואיכותיים. המכשיר בעל הטכנולוגיה המשוכללת ניתן לשימוש גם בשבתות וחגים ומעניק את המענה המושלם למשפחה החרדית.


רוצים להבטיח שכל המשפחה תשתה הרבה יותר מים, גם בשבתות וחגים? השאירו פרטים ונציגי נועם1 יצרו אתכם קשר>>>

נעם1 תחזית מזג האוויר חזאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד