י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יהדות יש רק אחת"

עימות בין נציג נעם לח"כ הרפורמי: "אתם מיעוט קטן" • צפו

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה, נציג מפלגת 'הציונות הדתית' התייחס ל"רב" הרפורמי גלעד קריב, וטען כי יש רק יהדות אחת: "אין זרמים ביהדות" | ח"כ קריב מהיר להגיב: "אתם מיעוט קטן"

עימות בין נציג נעם לח"כ הרפורמי: "אתם מיעוט קטן" • צפו
אבי מעוז צילום: Olivier Fitousi/Flash90

כשברקע קיים סיכוי ממשי שהכנסת תפוזר בעוד מספר שבועות, הבוקר (רביעי) התקיים העימות הראשון במליאה, כאשר הסוגיה היא דווקא הרפורמים.  

מי שהעלה את הסוגיה הוא הח"כ הרפורמי מה'העבודה' גלעד קריב, שנאם ואמר: "צריכה להיות הדדיות שבה לא רק יהדות התפוצות צריכה לטפח מחויבות כלפי עם ישראל, אלא גם מדינת ישראל צריכה לטפח מחויבות כלפי לכל קהילות העם היהודי ברחבי התפוצות".

"אסטרטגיה של הדדיות צריכה להתבסס על כבוד וסבלנות", טען ח"כ קריב והמשיך, "אסטרטגיה שבה יודעים לנהל מחלוקות מתוך הכרה באחר ובשונה, מתוך הבנה שמדינת ישראל היא מדינה העם היהודי כולו, על כל זרמי העם היהודי".

בנוסף, קריב תקף את העובדה שמדינת ישראל לא מכירה ברפורמים: "כל עוד מדינת ישראל אינה מוכנה להכיר בכל זרמי העם היהודי, ההשקעה החשובה של ישראל עם התפוצות - לא תועיל. כיוון שהאנשים אינם מוכנים שביד אחת ישקיעו, וביד השנייה יאמרו להם שאתם יהודים סוג ב או סוג ג".

ח"כ מ'הציונות הדתית' אבי מעוז, השיב: "יהודי הוא מי שהסכמות העליונה ההלכתית, שזו הרבנות הראשית, קובעת שהוא יהודי. בהתייחסות שלנו, יהודי התפוצות, אנחנו כמובן עם אחד כל היהודים".

"יש הבדל בין יהודי פרטי לבין תנועות או זרמים. אין זרמים ביהדות יש יהדות אחת. יהדות יש רק אחת. והזרמים האלה חדשים, אבל היהדות היא למעלה מ-3000 שנה, שנרשמה בזכות אבות אבותינו", הוסיף.

ח"כ מעוז הבהיר את דבריו: "הסמכות הבלעדית שמוסכמת לפרש את התורה ואת התורה שבעל הפה, זו הרבנות הראשית. זה לא אומר שאני דוחה אף יהודי לעלות לארץ.

"אי אפשר להטעות את הציבור ולהגיד שכל אחד יכול להקים יהדות משלו. כמו שאני לא יכול להקים מוסד אקדמאי ולקרוא לעצמי פרופסור. אותו דבר ביהדות. יהדות יש רק אחת", סיכם.

קריב התפרץ בסוף נאומו של מעוז, ואמר: "אתם מיעוט קטן, זאת מדינה יהודית ודמוקרטית, לא מדינת הלכה".

גלעד קריב רפורמים מפלגת נעם הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד