י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחווה חוזרת

האח הערבי שקרא 'שמע ישראל' עם חסיד חב"ד ידליק משואה

נארג'יס אבו יאמן ומאהר איברהים נבחרו על ידי שרת התחבורה ושר התרבות והספורט להשיא משואה משותפת ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל | סמל ומופת של האחווה הישראלית וגשר בין קהילות ועדות דתיות שונות בעמנו

האח הערבי שקרא 'שמע ישראל' עם חסיד חב"ד ידליק משואה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

עם ישראל מחזיר במחווה משלו: לאחר שלפני כחודשיים ריגש אח בית החולים העמק עת קרא עם חסיד חב"ד שנפטר את פסוקי 'שמע ישראל' עם יציאת נשמתו לאחר שחלה בקורונה, הודיעו שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר, כי האח מאהר איברהים ידליק בליל יום העצמאות משואה. יחד אתו תדליק נארג'יס אבו יאמן אף היא מצוותי הרפואה שהתבלטו בעידן הקורונה.

בדברי הנימוק לבחירה זו נאמר: "שמחנו לבשר לנארג'יס אבו יאמן ולמאהר איברהים על בחירתנו בהם להשיא משואה משותפת ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל".

עוד הוסיפו והסבירו: "נארג'יס ומאהר, המייצגים את הצטיינותם האנושית והמקצועית של צוותי האחים והאחיות בשירותי הבריאות במדינתנו, מהווים כל אחת ואחד בדרכם המשותפת סמל ומופת של האחווה הישראלית וגשר בין קהילות ועדות דתיות שונות בעמנו.

"נארג'יס, בת העדה הדרוזית, עשתה לילות כימים במסירות, במקצועיות ובהצלחה יוצאות דופן במערך החקירות האפדימיולוגיות, ההסברה ובסיוע הרפואי בנפת עכו בימי הקורונה. נארג'יס מחזקת את שירותי בריאות הציבור עשרות שנים והפליאה לעשות במהלך התפשטות מגפת הקורונה. היא לא ויתרה על אף יום עבודה כדי להמשיך לנהל את מערך בריאות הציבור שעליו היא מופקדת כדי לסייע ולהציל נפשות. איברהים, אח מצטיין, פועל שנים רבות וטובות לבניית גשרים של אנושיות, חמלה וסובלות בין החולים ממגוון העדות והדתות בעם ישראל", סיכמו.

כזכור לפני כחודשיים נפטר שלמה גלסטר ז"ל מחסידי חב"ד, לאחר שחלה בנגיף קורונה בני משפחתו ניסו לסייע לו באשפוז ביתי, משזה לא הועיל הוא פונה לבית חולים 'העמק' שבעפולה, שם לאחר שלושה שבועות קשים של אשפוז, הוא השיב את נשמתו ליוצרה. עם פטירתו עשו בשבילו ובשביל בני משפחתו האחים והאחיות במחלקת קורונה מחווה מרגשת במיוחד, וקראו עמו בדקות האחרונות שלו את פסוקי 'שמע ישראל'.

האח הראשי במחלקת קורונה מאהר איברהים, שידליק כאמור משואה, סיפר בזמנו ל'ישראל היום' על המחווה המרגשת שאף גרמה לרבים להתרגש ולדמוע. "ידעתי שהוא אדם דתי והיה חשוב לו שמשפחתו תתפלל איתו, אני לא יודע את כל התפילה אבל ידעתי כמה חשוב שישמע אפילו את המילים שמע ישראל".

עוד הוסיף מאהר: "ידענו שהמשפחה שלו מתעכבת בדרך ולמרבה הצער מצבו התדרדר במהירות ולא היה מה לעשות כבר. הבנו שהמשפחה שלו לא תספיק להגיע אז עשינו את הדבר המתבקש. הכרנו אותו ואת המשפחה. הוא היה איתנו במשך חודש. נקשרנו אליו. התפללנו איתו למענו ולמען משפחתו. היה חשוב לי שהוא ישמע את המשפט שמע ישראל לפני מותו. הוא אדם דתי. זה היה ברור לי שהוא רוצה שיקראו עליו תפילת שמע. יש לנו אלוהים אחד".

"סיפרתי לבת שלו כשהיא הגיעה לבית החולים היה לי חשוב שהיא תדע ואולי זה ינחם אותה ואת המשפחה אפילו במעט. חשוב לנו שידעו שאנחנו מטפלים בכולם במסירות. כאן אין פוליטיקה ואין שום הבדל. כולנו בני אדם וככה ננהג תמיד. זה התפקיד והייעוד שלנו כאחים ואחיות" אמר לסיום.

טקס השאת משואות שמע ישראל קורונה אח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד