ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"לא נרתעתי"

ינקלביץ' בנאום פרידה: "ספגנו שקרים עלבונות והשמצות"

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' בנאום פרידה מהמשכן: "הייתי עושה זאת שוב, ספגנו שקרים עלבונות והשמצות, לא נרתעתי" | דווקא אלו שמדברים גבוהה גבוהה על שילוב נשים ומגנים את החרדים על כך שאינם משתלבים-דווקא הם היו אלו ששלחו בי את החיצים הכי רעילים ומלאי שנאה

ינקלביץ' בנאום פרידה: "ספגנו שקרים עלבונות והשמצות"
מליאת הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חכ"ל עומר ינקלביץ' מי שכיהנה כשרת התפוצות, נאמה היום (רביעי) במליאה את נאום הסיכום שלה, ותקפה את "הליברלים" שמדברים גבוהה אבל לא עושים דבר.

"כחברת כנסת וכשרה. ביקשתי להביא בעצמי את הבשורה ולהוכיח שזה אפשרי. שגם אישה חרדית יכולה להשתלב בליבת העשייה הפוליטית של המדינה, לשבת סביב שולחן מקבלי ההחלטות ומקדמי המדיניות ולהיות שרה בממשלת ישראל. בדרך למימוש המטרה הזו, נחשפתי לצדדים הפחות נעימים של חלקים מהחברה הישראלית. דווקא אלו שמדברים גבוהה גבוהה על שילוב נשים ומגנים את החרדים על כך שאינם משתלבים-דווקא הם היו אלו ששלחו בי את החיצים הכי רעילים ומלאי שנאה".

"דווקא ל"ליברלים" הללו, לא הייתה מילת הגנה על אישה שהעזה לצאת מהרבועים המקטלגים, מהסטיגמות המגבילות, להשתלב במיינסטרים, ולהשפיע מבפנים. איך אפשר לדבר על תקרת הזכוכית של נשים ושל מעוטים מצד אחד, ומהצד השני לשים רגלים למי שמנסה לשבור אותה?".

"ובשם מה עשו את זה בדיוק? בשם הפלורליזם, הליברליזם, בשם הנאורות, בשם זכויות האדם וקדום שוויון ההזדמנויות בחברה? בשם מה?! שלא תטעו. הם ממש לא שברו אותי. נכון שאני, ירון בעלי, והילדים עברנו תקופות מאתגרות, ספגנו שקרים, עלבונות והשמצות. אבל ברוך ה', זכיתי למשפחה תומכת וחזקה, משפחה שיודעת לדבר ולהתמודד ביחד. זה היה החוסן שלי ועל כך אני מודה".

"אני מעריכה כל צעד ושעל שעשיתי ועברתי במסע הזה, למרות שהוא היה זרוע גם בלא מעט קוצים ודרדרים. אם הייתם שואלים אותי: "אם הייתי מוכנה לעשות אותו שוב ולהגיע לאותה נקודה" התשובה היא חד משמעית כן!!! בוודאי! מכיוון שהתהליך כל כך חשוב עבורי. מי שנלחם בתקרות הזכוכית חוטף אולי חתכים ושריטות, אבל בסופו של דבר נפתח פתח לבאות ולבאים אחריו, עבורם הדרך תהיה בעזרת השם קצת יותר קלה".

עוד אמרה השרה לגבי העתיד: "הבחירה שעשיתי לקחת פסק זמן ולא להתמודד בבחירות הרביעיות אין משמעותה שהרמתי ידיים. להיפך, היא בבחינת צעד אחד אחורה כדי לקחת בעזרת השם בעת הנכונה תנופה קדימה. אני מקווה ומייחלת שתקום בהקדם ממשלה יציבה ומתפקדת, כי זה מה שעם ישראל זקוק לו כעת יותר מכל. מול ההסתה חשוב מאוד שממשלה זו תשמור על ערכי המסורת והזהות היהודית שלנו, ותזכור לדאוג גם לשוויון זכויות לפריפריה החברתית, לקבוצות המיעוטים, לאוכלוסיות המודרות וכמובן למתיישבים ביהודה ושומרון".

עומר ינקלביץ' מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד