י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דריכות שיא

החרדים לא מוותרים: מתארגנת מחאת ענק

ב'ועד הקהילות'- 'איגוד חצרות הקודש נערכים לאפשרות כי המדינה לא תאפשר את קיום ההילולא במירון בל"ג בעומר כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' | "נקיים הפגנת ענק, הפגנה כמוה לא נראתה מעולם, על אפליה כה בוטה וחמורה" הם מבטיחים

החרדים לא מוותרים: מתארגנת מחאת ענק

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על כוונת משרד הבריאות להמליץ על הגבלת מספר המשתתפים ביום ל''ג בעומר בהילולא דרשב''י בהר הקודש מירון. החלו ב'ועד הקהילות'- 'איגוד חצרות הקודש' להיערך לקיום הפגנה ענקית באישור הגורמים הרלוונטיים - הפגנה כמוה לא נראתה מעולם, על אפליה כה בוטה וחמורה.

יו"ר ועד קהילות הקודש, העסקן שמעון בלוי אומר הערב (רביעי) ל'בחדרי חרדים' כי "ועד הקהילות נערך כבר כעת עם מיטב עורכי הדין על מנת שלא יתבצע המחטף שנעשה באופן שערורייתי ביום שושן פורים, ובמקרה הצורך אף לעתור לבג"ץ באם משטרת ישראל לא תאפשר את ההפגנה".

"ועד הקהילות פונה לחכ"י אגודת ישראל שיעשו ככל שביכולתם על מנת שעשרות אלפי יהודים יגיעו כבכל שנה להילולא דרשב"י" סיכם בלוי.

כזכור, מוקדם יותר היום נחשף ב'בחדרי חרדים' כי משרד הבריאות קיים היום, שלושה שבועות קודם הילולת הרשב"י במירון, פגישה יחד עם נציגי המשרד לשירותי דת, ובה הציג דרישה להגביל את העלייה בל"ג להר מירון, מחשש להתקהלות המונית שתביא להתפרצות המגיפה.

על פי החשיפה בישיבה שהתקיימה היום בלשכתו של השר אריה דרעי, השתתפו נציגי משרד הבריאות ובהם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, נציגי המשרד לשירותי דת והמשרדים הרלוונטיים - המשרד לביטחון פנים ומשרד התחבורה.

במהלך הישיבה הודיעו נציגי משרד הבריאות כי הם דורשים להגביל את העלייה לקבר הרשב"י בימים הסמוכים ליום ההילולה, שיוצא השנה ביום שישי ויתפרס גם ליום חמישי ומוצאי השבת.

על פי מקורות שנחשפו לתוכן הפגישה, משרד הבריאות הציג עמדה באמצעות הפרויקטור פרופ' נחמן אש, לפיה כל אירוע הדלקה יוגבל עד 1,000 משתתפים. המשמעות - רק כ-15,000 בני אדם יורשו לעלות להר במהלך יום ההילולה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגורמים החרדים הביעו התנגדות להגבלות. הם הציעו חלופה, ולפיה יורשו לעלות במהלך יום ההילולה 15,000 איש בשלוש פעימות. במידה והמתווה ייתקבל, יעלו להר כ-45,000 בני אדם, לעומת כ-400,000 איש שעולים בכל שנה.

הדיון הסתיים ללא תוצאה, והוחלט בהסכמה בין הגורמים כי הפרויקטור החרדי, האלוף רוני נומה, יגבש מתווה בין הצדדים. הם צפויים להיפגש כבר מחר לישיבה ראשונה.

עוד צויין, כי בשבועות האחרונים עלה מתווה שיאפשר לבעלי תו ירוק לעלות להר. בעקבות כך, בריכוזים נרשמה עלייה במגמת המתחסנים החרדים, רבים מהם הודיעו כי ייתחסנו רק בכדי רק שיוכלו לעלות למירון. כעת, משרד הבריאות מתעלם ממבצע החיסונים, ואינו נותן מענה לאלפים המבקשים להגיע לציון הרשב"י ביום הקדוש.

מועצת הקהילות חצרות הקודש הפגנת מחאה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד