י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פיצוץ עז בגליל

דיווחים: ישראל תקפה הלילה סמוך לדמשק • תיעוד

לפי הדיווחים הלילה בסוריה, שורת מטרות באזור הבירה דמשק הותקפו בידי מטוסים ישראלים | בזמן התקיפה, פיצוץ עז הרעיד את אצבע הגליל | נבדק האם טיל נ"מ נפל בשטח ישראל | צפו בתיעוד

תקיפה בסוריה, ארכיון
תקיפה בסוריה, ארכיון צילום: רשתות ערביות

כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו הלילה (בין רביעי לחמישי) על תקיפה של מטוסי חיל האוויר הישראלי, שכוונה לעבר מטרות באזור הבירה דמשק. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית 'סאנא', מערכות ההגנה בסוריה הופעלו כנגד "מטרות עוינות".

בתיעודים שפורסמו הלילה בסוריה, נראים טילי נ"מ שכוונו לעבר המטוסים התוקפים. נכון לעכשיו לא דווח על נפגעים. בד בבד, תושבים באזור אצבע הגליל דיווחו על פיצוץ עז שנשמע. נבדק האם מדובר בטיל נ"מ שנפל סמוך לגבול עם ישראל.

מחלקת הביטחון של המועצה המקומית מטולה, עדכנה את התושבים הפיצוץ שנשמע, הוא כתוצאה מירי טיל נגד מטוסים. "תושבים יקרים, בעקבות ירי נ"מ מאזור לבנון נשמע פיצוץ חזק בגזרתינו", נכתב בהודעה לתושבים. "חשוב לציין שלא היתה נפילה בשטחנו. המרחב האזרחי בשגרה מלאה".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ, שערך אתמול (רביעי) אירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל, הוא התייחס למתיחות מול איראן, ברקע הדיווחים על תקיפה ישראלית נגד ספינת הביון בים האדום. "אנחנו נערכים בימים האלו מול חזיתות שונות - בדרום, בצפון, וגם מול איומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון", אמר גנץ.

לדברי שר הביטחון, "מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור והיא תישאר כזו בגלל שני דברים: בגלל שאין לנו ברירה ובזכות אנשים כמותכם, אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם, שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית. יש לנו מערכות התקפיות שפועלות 24/7, 365 יום בשנה ומוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה שצה"ל יידרש לו."

 

 

תקיפה סוריה פיצוץ חיל האוויר טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד