י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עדיף להתחסן

סיכון גבוה • מחקר בהשתתפות 236 אלף חולי קורונה

נדבקים בקורונה נמצאים בסיכון גבוה לחלות ב-44% למחלות נוירולוגיות/פסיכיאטריות בהשוואה לאנשים שנדבקו בשפעת רגילה • ממצאים מפתיעים במחקר ענק שהשתתפו 236 אלף חולי קורונה

סיכון גבוה • מחקר בהשתתפות 236 אלף חולי קורונה
מחלקת קורונה בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מחקר ראשון מסוגו חושף כי לפחות 1 מכל 3 בני אדם שנדבקו בקורונה סובל מתופעות לוואי נוירולוגיות או נפשיות ארוכות טווח. המחקר בו השתתפו 236 אלף חולי קורונה, מוצא כי אלו שנדבקו בנגיף נמצאים בסיכון הגבוה ב-44% למחלות נוירולוגיות/פסיכיאטריות בהשוואה לאנשים שנדבקו בשפעת.

לפי הממצאים שפורסמו בכתב העת הרפואי Lancet Psychiatry, שלושים וארבעה אחוז מהמשתתפים בניסוי קיבלו אבחון נוירולוגי/פסיכולוגי, כחצי שנה לאחר שנדבקו. האבחון השכיח ביותר היה חרדה, שנמצא בקרב 17% מהנבדקים, אחריו הפרעת מצב רוח, שנמצאה בקרב 14% מהחולים.

ממצא חשוב נוסף שעולה מהמחקר שנערך ברובו בארה"ב, הוא שהקורונה לא מעלה את הסיכון לחלות בכל סוג שהוא של מחלה הנוירולוגיות. לפי המחקר, אין סיכון גבוה יותר לחלות בפרקינסון או בתסמונת גיליאן-ברה.

כתבת חדשות החוץ של גלי צה"ל, רומי פרידמן, שפרסמה את ממצאי המחקר, מציינת כי החוקרים השוו את הנתונים למי שחלה בדלקות אחרות בדרכי הנשימה באותו פרק זמן. לפי מומחים בנושא, דרוש עוד מחקר, כיוון שלחץ פסיכולוגי, שהייה ממושכת בביה"ח ומאפייני המחלה עשויים לשחק תפקיד. אך הם עדיין מדגישים את חשיבות המחקר וממצאיו, בשל המספר הגדול של המשתתפים בו.

קורונה מחקר חדש תופעות לוואי נוירולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד