ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פעילות צבאית גוברת

המתיחות בין סין לטייוואן: "נילחם עד היום האחרון"

בעת האחרונה המתיחות בין סין לטיוואן השכנה, הולכת וגוברת | בעוד סין מתרברבת ביכולותיה הצבאיות ומבצעת תמרונים ומפגני ראווה, באי הקטן מרימים ראש ומבטיחים להילחם עד טיפת הדם האחרונה

המתיחות בין סין לטייוואן: "נילחם עד היום האחרון"
חיילים סינים מתאמנים צילום: Pixabay

שר החוץ של טייוואן אמר כי האי יגן על עצמו "עד היום האחרון" אם יותקף על ידי סין. שר החוץ ג'וזף ווא אמר עוד כי ניסיונות הפיוס של סין תוך כדי "הפחדה צבאית מעבירים סימנים מעורבים" לתושבי האי.

סין טוענת כי טייוואן שייכת לסין, והיא תחזיר את השליטה שלה בדרכי שלום או בכוח. שר החוץ ציין כי סין הטיסה ביום שני עשרה מטוסי קרב באזור האווירי של טייוואן ופרסה נושאת מטוסים לתרגילים ליד טייוואן.

"אנחנו מוכנים להגן על עצמנו, זה בלי שום שאלה," אמר ווא לעיתונאים. "אנו מוכנים להילחם במלחמה אם נצטרך להילחם במלחמה, ואם נצטרך להגן על עצמנו עד היום האחרון, אז נגן על עצמנו עד היום האחרון".

סין אינה מכירה בממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בטייוואן, והמנהיג שי ג'ינפינג אמר כי לא ניתן לדחות "איחוד" בין הצדדים ללא הגבלת זמן. "מצד אחד הם רוצים להקסים את העם הטייוואני על ידי שליחת תנחומיהם, אך יחד עם זאת הם שולחים את מטוסי הצבא וכלי הצבא שלהם קרוב יותר לטייוואן שמטרתם להפחיד את אנשי טייוואן", אמר ווא בתדרוך לתקשורת.

השיפורים העצומים ביכולות הצבאיות של סין ופעילותה הגוברת סביב טייוואן עוררו את החששות בארה"ב, אשר מחויבת מבחינה משפטית לאור הסכמים ביניהן להבטיח כי טייוואן תהיה מסוגלת להגן על עצמה ולהתייחס לכל האיומים על ביטחון האי כאל נושאים שמדאיגים.

דובר צבא סין אמר ביום שני כי התרגילים הימיים החדשים נועדו לסייע לסין "לשמור על ריבונות לאומית, ביטחון ופיתוח", מונחים המתפרשים לעתים קרובות כמכוונים להנהגת טייוואן שסירבה להיכנע לדרישות בייג'ין כי היא תכיר באי כחלק של שטח סיני.

טייוואן וסין נפרדו על רקע מלחמת אזרחים בשנת 1949, ורוב הטייוואנים מעדיפים לשמור על המצב הנוכחי של עצמאות, תוך שיתוף פעולה כלכלי חזק עם סין. הלחץ הדיפלומטי הסיני גבר גם הוא, והפחית את מספר בעלות הברית הדיפלומטיות הרשמיות של טייוואן ל-15 בלבד, טייוואן הוצאה בלחץ סין מחוץ לארגון הבריאות העולמי ומפורומים בינלאומיים גדולים אחרים.

טיוואן סין מתיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד