ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
באישון ליל

מאבק הקנאים מחריף: מאות הפגינו מול בית ראש העיר

אמש (רביעי) קרוב לחצות הלילה, הגיעו עשרות מאנשי נטורי קרתא לשכונת רחביה, מול ביתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ופתחו בהפגנה קולנית במקום. כוחות משטרה שהוזעקו למוקד ההפגנה פינו את המפגינים. שניים מהם נעצרו. גורם בקרב הקנאים אמר ל'בחדרי': "ההפגנות זזו ללילה - כאות מחאה על העבודות הליליות במתחם העבודות בבר אילן"

מאבק הקנאים מחריף: מאות הפגינו מול בית ראש העיר
המחאה מול בית ראש העיר צילום: ישי ירושלמי

אמש (רביעי) בשעת לילה מאוחרת, הגיעו עשרות קנאים ובני העדה החרדית ממאה שערים אל מול ביתו של ראש העיר ירושלים ליאון ופתחו במחאה קולנית נגד עבודות הרכבת הקלה בציר הקו הירוק בכביש בר אילן. כפי שניתן לראות בתיעוד מהשטח - מאבטחיו של ראש העיר ניסו לפנות את המפגינים בכוחות עצמם אך ללא הצלחה.

המאבטחים, הזעיקו את כוחות המשטרה שהגיעו למקום בכוחות מתוגברים ופיזרו בכוח את המפגינים ואף עצרו 2 מהם. מעדויות בשטח עולה, כי אחד הקצינים נשמע צועק לעבר השוטרים כי ישנם צלמים וכי עליהם להיזהר מהלהפעיל אלימות בשל כך.

אחד המפגינים סמוך לבית ראש העיר, אמר ל'בחדרי': "עד עכשיו הפגנו במקום העבודות כי על כך המחאה, אבל בימים האחרונים ראש העיר החל להפעיל את העבודות גם בלילה עד שעות מאוחרות".

לדבריו, "אני גר שם, וכך גם חלק מחבריי שבאנו למחות. החלטנו להעביר גם אנחנו את המחאות ללילה מול ביתו של ראש העיר כמחאה על ההפרעה לחיים התקינים שלנו כתושבים. אי אפשר לישון שם בלילה, שגם הוא לא יישן".

אחרי שפונתה המחאה מול ביתו של ליאון, עברו המפגינים אל מול ביתו של שלמה רוזנשטיין, יועץ משרד התחבורה ויועץ חברת מוריה שמבצעת בפועל את עבודות הרכבת הקלה בירושלים, ומי שלטענת המפגינים אחראי לאטימות העירייה בנוגע לקו הירוק של ציר הרכבת הקלה. כוחות משטרה שהגיעו למקום, עצרו שניים מהמפגינים.

הפגנת קנאים רכבת הקלה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד