י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעזוע ברמת גן

פשע שנאה חמור ביום השואה: צלבי קרס ונעליים בפתח החנות החרדית

בבוקרו של יום השואה, בזמן שמדינת ישראל ויהודים ברחבי העולם כולו מתייחדים עם זכרם של ששת המיליון שנהרגו בשואה, אלמונים לא בחלו במעשה מחריד ומזעזע במרכזה של העיר רמת גן | צלבי קרס וערימת נעליים - זה מה שגילה הבוקר בעל חנות חרדי שהגיע לפתוח את חנותו | תיעוד מזעזע

פשע שנאה חמור ביום השואה: צלבי קרס ונעליים בפתח החנות החרדית
פשע השנאה ברמת גן צילום: באדיבות המצלם

אמנון גולדיס, בעלי חנות היינות "יין כשר אור הגנוז" במרכז רמת גן, לא האמין למראה עיניו - כשהגיע הבוקר (חמישי, יום הזיכרון לשואה ולגבורה) לחנות שבבעלותו. לתדהמתו, במהלך הלילה, הגיעו מספר אלמונים, ציירו צלבי קרס והותירו מחוץ לחנות ערימת נעליים - מיצג המסמל את פשעי השואה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות משטרה הגיעו הבוקר לחנות ונפתחה חקירה. יצוין, כי במהלך חג הפסח אירעו מספר מעשי שנאה נוספים נגד בתי כנסת בעיר רמת גן, כאשר חמץ הושלך לעבר בתי כנסת בעיר.

מדובר בחנות שכבר עוררה סערה בעבר, לאחר שהבעלים, אמנון גולדיס, תלה שלט בפתח החנות בו נכתב: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". בעקבות תליית השלט, הוא נקנס על ידי העירייה.

סיפור השלט, הפך את החנות לסמל חרדי - מה שעורר את זעמם של מעט לא תושבים.

אמנון גולדיס, בעל החנות, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על התחושות. "חייגה אליי אחת השכנות לפנות בוקר, וסיפרה לי שמישהו ריסס צלבי קרס", הוא אומר. גולדיס בוחר להאשים את ההסתה בתקופה האחרונה נגד הציבור החרדי. "האווירה מאפשרת. זה בדיוק מה שעשו בגרמניה בשנים שלפני השואה".

גולדיס בפתח חנותו הבוקר

תושבים חילונים שחלפו הבוקר בסמוך לחנות ונחשפו למראות, התקשו לעכל את המחזה. "לא מאמין שדבר כזה יכול להתרחש בישראל ביום השואה בשנת 2021, זה מטורף", אמר ל'בחדרי חרדים' קובי, בעל חנות סמוכה לחנות היין. "אני מקווה שהמשטרה תפעל במהירות ותגיע למי שביצע את המעשה המחליא"

כמה תושבים מהקהילה התורנית ברמת גן ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הביעו זעזוע והעלו חשש כי הדבר עלול להידרדר לאלימות פיזית. "חייבים לתפוס את הפושע בהקדם", אומר אחד התושבים. 

הבוקר, כאמור, המשטרה פתחה בחקירת האירוע. ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח על צלבי קרס שרוססו על חנות בשדרות ירושלים ברמת גן. נסיבות האירוע נבדקות".

רמת גן יום השואה והגבורה פשע שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד