י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אנשים טועים"

ביקורת חריפה ב'המודיע' על מצביעי סמוטריץ' החרדים

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה, ביטאון 'אגודת ישראל' פרסם הבוקר מאמר התוקף בחריפות את בעלי זכות ההצבעה החרדים, שבחרו להצביע לסמוטריץ': "מאוחר מדי לשנות" | המאמר המלא

ביקורת חריפה ב'המודיע' על מצביעי סמוטריץ' החרדים
ליצמן וסמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשברקע הסיכוי לבחירות חמישיות נראה באופק, ביטאון סיעת 'אגודת ישראל', 'המודיע', מפרסם הבוקר (חמישי) מאמר חריף נגד מצביעי סמוטריץ' החרדים.

"איננו מהצועקים לשעבר", נפתח המאמר בבוקר יום השואה וממשיך, "שכן גליונות אלה מלאו קריאות לפני מעשה, אל אנשים משולי המחנה, שכנעו את עצמם או שוכנעו בידי אחרים, לתת את קולם ל'ציונות הדתית' - לבל יעשו את השגיאה זו".

עכשיו שנספרו יותר מדי, שקנו את התזה שכביכול, שמונה פעמים כביכול, סמוטריץ' וחבריו יכולים או רוצים להיות "תואמי ח"כים חרדים", מאוחר מדי לשנות את העובדה המביכה והעצובה שהיו יהודים חרדים שהצביעו ל'ציונות הדתית'", הוסיפו.

המאמר טוען כי מפלגתו של בצלאל, מוכיחה למה אסור להצביע לה: "עכשיו, סמוטריץ׳ וחבריו, משכנעים במעשיהם, כמה צדקו אלה שהזהירו. אלה שהזהירו, כי אין דיון אם ניתן לצרף למניין או אפילו לכבד בעלייה לתורה יהודי כמו סמוטריץ׳. אך האם האיש, מתאים או אפילו מוכן, לייצג יהודים חרדים, או ליתר דיוק: את הערכים שלהם?".

"הובהר כי הנציגים החרדיים הם הכפופים לחלוטין למרות מועצת גדולי התורה, לשולחן ארוך, ולערכים שאגודת ישראל הוקמה ופועלת כדי ליישמם. הם ורק הם, פועלים, פעלו ובעזרת ה' יפעלו, ליישם את הוראות גדולי ישראל בנושאים הקריטיים לחיי היהודים החרדים בארץ ישראל, ולא יפילו דבר מכל אשר ידבר עליהם", טענו.

המאמר ב'המודיע'

"נזעק כי איש אינו יכול להשלות את עצמו כי אדם אחר שאינו שלוחם של גדולי ישראל, יטה שכמו לשאת את המטלות האלה", כתבו במאמר והמשיכו, "למרבה הצער, היו אנשים שאולי כן השלו את עצמם, הלכו ונתנו את קולם בקלפי ל'ציונות הדתית'. עושה רושם שהם גרעו מנדט חרדי מ'יהדות התורה' והוסיפו אותו ל'ציונות הדתית'".

"גם אם אנשים טועים אלה התרשמו לטובה מסמוטריץ׳, זה עדיין לא מצדיק למסור בידו את "החוק החרדי", ולהפקיר בידיו ובשיקוליו את כל הקדוש, היקר והחשוב לציבור החרדי בארץ", תקפו במאמר.

בדעה טענו כי סמוטריץ׳ שם בסוף, את חשיבות הדת: "והנה, לנגד עיני כל, כבר במבחן הראשון, מסבירים 'הציונות הדתית' במעשיהם, כמה צדקו המזהירים. כמה היא קודם 'ציונות', במימיד הקיצוני של המילה, ורק אחרי זה, אם בכלל, 'דתית'".

"ייתכן שיהיו בין מצביעי מפלגה זו, שיכססו את ציפורנהם במבוכה ובעצבנות על מה עלולים להמיט על עצמם ועל ילדיהם", כתבו והמשיכו, "הרי גם הם יאלצו להתמודד עם סכנות גזירות על לומדי התורה, לשלם יותר כדי להחזיק את ילדיהם במסגרות חינוכיות, לעמוד מול גזירות מתחדשות ומתעצמות על זכויות המעמד היהודי החרדי בארצו".

"אלא שזה מאוחר מדי לתקן. הם מסרו את "הקוד החרדי" ביפוי כוח בלתי חוזר, והמחזיק בו עושה בו שימוש כראות עיניו. אולי תפילה תעזור. שיתפללו שלא יצא מכשול, מהמעשה הנואל שעשו", סיכמו.

המודיע בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד