י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעקב 'בחדרי'

עיתון 'המבשר' מצטרף למאבק: הסירו ידיכם מהר קדשנו

אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' כי רשויות הבריאות במדינה נערכים להטלת מגבלות על קיום ההילולא בהר מירון ביום ל"ג בעומר | בעיתון 'המבשר' הצטרפו הבוקר למאבק ומבהירים: לא לנהוג באיפה ואיפה

עיתון 'המבשר' מצטרף למאבק: הסירו ידיכם מהר קדשנו
המעצרים במירון בל"ג בעומר אשתקד צילום: דוד כהן - פלאש 90

מאות אלפי המשתתפים בהילולא הרבתית והמסורתית בהר מירון מידי שנה, שפשפו אשתקד את עיניהם בתדהמה משולבת עם ניגוב דמעותיהם. לאור כך שבכל התפרצות הנגיף לא זכו להשתתף פיזית בהילולא ובמקום המסוגל.

השנה, לאחר מספר סגרים והגבלות רבות כוסף הציבור החרדי לעלות אל הר, לפעול ולהשפיע ישועות בהשתתפות בהילולא הקדושה. אך כפי שחשפנו אתמול כאן ב'בחדרי חרדים', רשויות הבריאות נערכות להטלת הגבלות שונות על קיום ההילולא. והציבור החרדי מקים קול זעקה גדולה.

הבוקר (חמישי) הצטרפו בעיתון 'המבשר' למאבק, ובמאמר המערכת גולל העורך את טיעוני היהדות החרדית: "טעמו המריר של ל"ג בעומר דאשתקד, עת ננעלו שערי הציון הקדוש וחצרותיו, עוד בפיהם של יהודי ל"ג בעומר במירון, והנה יש מי שששים לחזור על כך גם השנה, לאחר שבחסדי ה' ובחמלתו עלינו מוגרה מכת הקורונה וזכינו ב"ה לחיסון המתמודד בגבורה עם הנגיף על כל מוטציותיו".

"ניחא אשתקד" כתב הכותב: "כשאימתו של הנגיף הטילה חתה ואף הפילה חללים, רחמנא ליצלן, לא היתה ברירה. רבבות חוגגי מירון בכל שנה ושנה ויתרו על עלייתם לעלות ולהראות אל פני האדון בהר ה' אשר במירון. באותה שעה היתה סכנה לא פשוטה בהצטופפותם של יהודים רבים, אלפים ורבבות, בתוך מתחם אחד. לא אחת ולא שתים מתוצאות דחיסות־קהל זכורות שלא לטובה. ואכן בל"ג בעומר לא נותרה ברירה. השנה, בחסדי ה' יתברך, מצב הדברים שונה לחלוטין, מן הקצה אל הקצה. רוב רובו של הציבור הוא בעל תו ירוק, או בשל החלמה מקורונה, או בעקבות שתי מנות חיסון או לאחר בדיקה סרולוגית מוסמכת שמוודאת כי קיימים נוגדנים בכמות מספקת".

לאור כך נכתב: "אין כל סיבה להצר את רגליהם של עולי מירון ולדחוק את קיומם הסדיר של אירועי ההילולא בל"ג בעומר, אירועים המתקיימות מאות בשנים, ועד עצם היום הזה מרכזים סביבם מדי שנה בשנה רבבות יהודים, מכל העדות והחוגים, השמחים בשמחת התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי.

במאמר המערכת הובהר עוד: "אין כל טעם או עילה להגביל שרירותית את השתתפות יהודים בהדלקה לסך של אלף בלבד! אין כל הצדקה להפעיל מגבלות כשאין בכך צורך או ענין בריאותי. היהדות החרדית ידעה כשהשעה היתה צריכה לכך, להמנע מלעלות בהר מירון ונגוע בקצהו. על אף הכאב והצער שאפף את יהודי מירון של ל"ג בעומר בשנה שעברה, הם התגברו על כך ושלמו מחיר כבד ולא הגיעו להילולא".

"השלטונות, נעדרי הרגש להילולא, אין להם כל מניעה לבטל או לצמצם את האירועים. בשונה מכך, לשם דוגמה, הוצעו אתמול הוראות שעה ליום הזכרון, שתאפשר כניסתם של בני משפחות, גם אם אינם בעלי תו ירוק. הם בוחנים את הדברים לפי החשיבות אותה הם
מייחסים לעניין, ולא לפי המציאות והנתונים. הדרישה העולה כעת אחת היא: לא לנהוג באיפה ואיפה. לתת לציבור החרדי לחגוג את ל"ג בעומר במירון ללא כל הגבלות, בעוז ותעצומות, בשמחה ובטוב לבב" נכתב לסיום.

בנוסף, תחת הכותרת 'עמדה' הוסיפו בעיתון ותקפו: "הסירו ידיכם מהר קדשנו ההצעה המחוצפת להגביל את מספר העולים להר מירון בהילולא המתקרבת של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, יש בה כדי לעורר זעם אדיר בלבו של כל יהודי שומר תורה ומצוות".

"אותם פקידונים נמוכי מצח שמשחקים במספרים ובנתונים כדי להתיר עליה להר הבית כשמדובר במוסלמים, אלו שדאגו להבהיר שבועות ארוכים מראש שביום הזכרון לא תהיה כל מניעה וכולם יוכלו לפקוד את קברי יקיריהם, האחראים שדאגו
לכך שהמשטרה לא תאכוף עוד את חובת עטיית המסכה במרחב הפתוח – ובצדק, אותם אנשים בדיוק יושבים ומטכסים
עצה כיצד למנוע ממפיצי המחלות החרדים לעלות להר מירון ולהשתטח על ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי" נכתב עוד.

"הנסיון הזה פסול מעיקרו ומעוות מעצם יסודו מכמה וכמה סיבות" הובהר: "קודם כל כי המגזר החרדי הוא המגזר שבו מקדם התחלואה הוא הנמוך ביותר בשבועות האחרונים. סיבה שניה בגלל שמספר החולים הפך אפסי עד לא קיים, במיוחד במגזר החרדי. בנוסף, מדובר בציבור של מחוסנים ומחלימים, סיכויי ההידבקות נמוכים עד אפסיים, והסיכוי שתתפתח מחלה קשה בקרב הנדבקים אם חלילה יהיו נמוכים עד אפסיים".

"למעשה, יש סיכון גדול הרבה יותר מפני תאונות דרכים או סכנת התייבשות בל"ג בעומר, לעומת הסיכון מפני נגיף הקורונה במצב התחלואה הקיים כיום, כשמספרי החולים הולכים ופוחתים משבוע לשבוע בקצב מדהים. ומעל לכל, הרי איש אינו מחויב להגיע להר מירון, יתכבדו פקידי הדיקטטורה ויכבדו את חופש הבחירה של כל אדם להחליט עבור עצמו אם הוא מרגיש בטוח יותר בביתו או בעת שהוא נושא תפילה על ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי. הטיעונים הללו כמובן יפלו על אוזניים ערלות. זה לא הם שישכנעו אותם להסיר את ידיהם מהר קדשנו ולהימנע מהגבלת
העלייה. הם הרי לא רואים בנו אזרחים שווי זכויות. מבחינתם,
החיסון האמיתי לקורונה הוא הטלת האשמה על המגזר החרדי. כך הם שרדו את השנה החולפת, וכך הם מתכוונים לשרוד גם בהמשך".

לסיום נכתב: "מה שיכריע את הכף זה לא הטיעונים ההגיוניים, אלא הלחץ הכבד שיופעל עליהם בכל החזיתות, ולכן שומה עלינו להגביר את הלחץ, ולהבהיר לממשלת ישראל ולפקידיה: היה לא תהיה, עלה נעלה להר מירון ביום ההילולא, איש לא יוכל למנוע זאת מאתנו, לא בטענות של כאוס תחבורתי, ולא בטענות של כאוס רפואי".

לג בעומר עיתון המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד