י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לשמר את הדו-קיום"

תוניסיה: ילד וצעירה יהודיה הותקפו; תוגברה השמירה

ההתנכלויות ליהודים בתוניסיה בימים האחרונים עוררו קריאות לשלטונות ולכוחות המשטרה "להתערב מול התקפות אלה ולשמר את הדו-קיום בין כל התוניסאים"

תוניסיה: ילד וצעירה יהודיה הותקפו; תוגברה השמירה
הקהילה היהודית בתוניס צילום: באדיבות המצלם

בתוניסיה דווח לאחרונה על סדרה של התקפות והטרדות נגד יהודים. לפחות חמש תקיפות התרחשו בימים האחרונים נגד יהודים באי ג'רבה, בדרום המדינה, כולל צעקות מחוץ לביתו של אחד היהודים עם קריאות "תעזוב את המדינה".

ראש הקואליציה הלאומית התוניסאית, נג'י ג'אלול, קרא לשלטונות בתוניסיה לחקור התקפות אלה. ג'אלול אמר כי כוחות הביטחון התוניסאים לא עשו מספיק למנוע את ההתקפות השונות שכוונו ליהודי תוניסיה.

על פי דיווחים בתוניס, שני גברים הגיעו אל הרובע היהודי וחנקו בחורה יהודייה בשנות העשרים לחייה, סמוך לשער ביתה, בחסדי ה' עוברי אורח שעברו במקום הניסו את התוקפים.

בנוסף דווח כי ילד יהודי בן 10, הוכה על ידי מוסלמי. גורמים בקהילה המוסלמית טוענים כי בשני המקרים השוטרים לא ממש התאמצו לתפוס את התוקפים, ורק לאחר התערבות גורמים מחוץ לתוניסיה, המשטרה נאלצה לתגבר את השמירה.

גורמים בקהילה היהודית בתוניסיה אמרו ל'כאן חדשות' כי בימים האחרונים אירעו כמה תקריות שבמהלכן מקומיים מוסלמים תקפו כמה מבני הקהילה היהודית באי ג'רבה בדרום מזרח המדינה, היכן שמרוכזת הקהילה. לדבריהם, התקריות, הן תוצאה של התרופפות השמירה של השלטונות על הרובע היהודי, אך בעקבותיהן, המצב חזר לקדמותו מבחינת האבטחה של השלטונות.

אותם גורמים טענו כי חלק מהמעורבים בהתקפות נעצרו. יש לציין שבשבועות הקרובים צפויים באי בג'רבה לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי כמדי שנה, אירוע שמביא למקום תיירים יהודים מחוץ למדינה.

אנטישמיות תוניסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד