י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לייבל'ה משביע ממשלה

שרקי או וייס? מי ניצח במאבק על גדעון סער

והשבוע בלייבל'ה: המאבק של הכתבים לענייני חרדים על גדעון סער, מי ניצח?; הכתב החרדי שפגש את סגן השר בברוקלין ביום השבעת הכנסת; סוללת הנחשבים שהתארחה למימונה אצל חתנו של השר אריה דרעי; וראש עיריית בני ברק שנצפה בוחר ירקות מתחת למעונו של הגר"ח

שרקי או וייס? מי ניצח במאבק על גדעון סער
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עלה השבוע למשכן כדי להשביע את חברי הכנסת ה- 24 אותם ראה מגיעים באווירה של תחילת זמן בישיבה, אמנם לא כמו בחורים משיעור א' שלא מכירים זה את זה, אך זו הייתה תחושה של ישיבה בלי ראש ישיבה לאור הפלונטר הפוליטי הקיים.

מה שהעיב על מצב רוחו של לייבל'ה לאחר ההשבעה, הייתה הכוונה להטיל מגבלות על העלייה לציונו הקדוש של ר' שימען בל"ג בעומר השנה. לייבל'ה יודע שבאם לא יתעשתו הח"כים החרדים, הרי שבבחירות הקרובות השאלה "אבל מה עם שושן פורים" תהיה קטנה לעומת השאלה הנוקבת "אבל מה עם מירון", ואולי כל החתימה של הח"כים האשכנזים על אומן תשפ"ב היא כדי שלא יזכרו את ל"ג בעומר תשפ"א, מי יודע?

לייבל'ה כאמור הגיע לכנסת שם ראה מיד לאחר ההשבעה את העיתונאים לענייני חרדים של החילונים, יאיר שרקי מ12 ועקיבא וייס מ11 מסתערים על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שיצא ראשון מהמליאה. מי שהצליח לתפוס כמה מילים היה וייס, אולי לאור העובדה שגאולה לשעבר מ-11 ליוותה את בעלה. שרקי שם את המיקרופון אך המילים היו כבר אצל וייס.

כשלייבל'ה בא לכנסת הוא ראה תמונה משותפת של התלמידים, בהם ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ יצחק פינדרוס וצוות העוזרים המורחב, שחייכו מאוזן לאוזן.

גם הנגיד ר' בנימין ברבר הגיע מניו יורק להשבעת הכנסת ה-24 כאורחו של ח"כ יעקב אשר, שהוא ידידו משכבר הימים בבני ברק.

לייבל'ה בדק מה עושים אנשי הכנסת: באחד החדרים ראה לייבל'ה את הסופר יצחק פלדמן יחד עם העיתונאי ישכר זלמנוביץ מתענגים על סיגרים.

מי שהמריא לארה"ב היה סגן השר מאיר פרוש שנעדר מהשבעת הכנסת בשל אירוסי נכדו שנערך בארה"ב.

מי שבא לקבל את סגן השר היה חברנו הכתב הפוליטי ארי קלמן, שבמקום לפגוש את סגן השר בגבעת רם פגש אותו בברוקלין שם שוהה ארי מאז חג הפסח ולא הספיק להגיע להשבעה החגיגית בכנסת.

בטיסה חזור פגש את פרוש הצלם שלומי כהן שחזר חופשת הפסח החרדית הכי יקרה בעולם במלון ריץ' קרילטון בקנקון בהנהלת איש העסקים צביקה ברג.

לייבל'ה, כמו רבבות טשיקאווערס ברחבי העולם, נסחף גם הוא אחרי הפרק הראשון של הפודקאסט "קורת רוח" של עיתון 'משפחה'.

השילוב הקטלני של חסיד פולני כמו אלטר גרובייס לצד הישיבישער הפולני הרב גלינסקי ריתקו אותו במשך כמעט שעה של היסטוריה, מאדיסון באמריקה ועד לשלמה המלך.

אך בשעות הקטנות של ליל מוצאי חג הפסח, גילה לייבל'ה שזה לא הכל. בחגיגת המימונה של האסטרטג גואל ועקנין, נצפה ר' אלטר גרובייס מסב בין הגאלביות המסורתיות ושומע סיפורים וחידושים מארץ המגרב מפי של הגאון רבי מנחם ביטון מרבני כפר סבא שיש לצד חוקר תולדות רבני מרוקו עו"ד יעקב תורג'ימן. לקראת השעה שלוש לייבל'ה התייאש והלך לישון, אך החכמים עוד המשיכו לגלגל אמרות וסיפורים.

גם את המארח גואל ועקנין ראה לייבל'ה בלבוש המסורתי בדבקות עילאית. 

את הרב הגאון רבי אברהם ליפשיץ רבה של 'כפר גדעון' ראה לייבל'ה עם הרב הגאון רבי שמחה דויטש אב"ד טריסק בני ברק לאחר ברכת האילנות. בכפר גדעון ישבו הרבנים לבדוק את התרנגולים.

הצלם האגדי שוקי לרר נצפה השבוע ברגע של מנוחה בטיש היארצייט בחסידות 'קאליב' כאחד האדם, כשהוא מאזין לנאום חוצב להבות אש של כ"ק האדמו"ר מקאליב. לרר עוד זכה לתעד את הרבי הקודם לפני 35 שנה.

ואפרופו מימונות, במימונה שנערכה בבית משפחת אילוז חתנו של השר דרעי, נראו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, עו"ד ארז מלול, יועץ ראש העיר שמעון ברייטקופף, וכמובן חתנו של דרעי רוני דאהן, כאשר האזונייה כרגיל עליו באוזן.

עסקני ובכירי העיר אלעד השתתפו בחגיגת המימונה בביתו של איש דגל התורה רפאל אלבז. השתתפו: ר"ע ישראל פורש וסגנו אבי שטרן, איש השיווק של 'בחדרי חרדים' מוטי לוי, איש התקשורת, אהרון נוראני, יחיקם גמליאל, בנצי שוורץ ועוד מתושבי העיר.

במימונה בעיר 'פרדס חנה' נצפו בכירי העירייה ובהם סגן ראש המועצה מטעם ש"ס יעקב צדקה.

את יוני משריקי הצמוד של אריה דרעי, פגש לייבל'ה בערב החג בקניות אחרונות לאחר שנת קורונה.

ואלו שחגגו מימונה אשכנזית באוכל יהודי, לייבל'ה הגיע בצהרי חמישי ל'מסעדה היהודית' בירושלים שם ראה את את הצמד יוחנן שטיינברג וישכר גולדשטיין מ'קיטשנס מטבחים' יושבים עם שרוליק לינדר מהמשכנתאות של גדולי הנדל"ן בירושלים. האם מתרקם שיתוף פעולה?. לייבל'ה שכמובן מחוץ לתמונה מטעמי צנעת הפרט מנוע מלדווח.

את הרב ירחמיאל בויאר ראש עיריית בני ברק לשעבר פגש לייבל'ה מתחת לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בוחר פירות וירקות.

את הרב טננבוים מ'המודיע' ראה לייבל'ה במו"מ על הלכות החג עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

ובשמחת בר המצווה לבנו של הרב אליהו יצחק פינקוס, ראה לייבל'ה את ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק מי שהסתופף ושמע כל מילה היה סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן שנראה חובב במיוחד את בית בריסק.

בשמחת הברית לבנו של שמשון פרג, מבכירי מאוחדת ו'החינוך העצמאי' השתתפו: ח"כ יעקב אשר, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב סורוצקין, סגר"ע ב"ב מנחם שפירא, סמנכ"ל 'מאוחדת' עופר חברוני, מנהל מחוז מרכז משה כהן ועוד.

 

מי שדאג לברית שלא בימי העבודה השוטפת הוא הקלידן שמוליק לוטרמן האגדי שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו.

בין טיסה לטיסה ובין הפקה של אירוע כזה או אחר נצפה המפיק האגדי מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות מכניס את בנו לחיידר לרגל גיל שלוש. מוטי הגיע לחיידר הכניס את הבן ומיד יצא לשדה התעופה ועל כך באייטם הבא.

מנכ"ל טיפ הפקות מוטי רבינוביץ ואחיו שמוליק לצד איש היח"צ פנחס פלינקר וחיים אבוביץ נצפו הבוקר  בארוחת בוקר בעיירה ט'שערנוויץ שבאוקראינה אצל רב הקהילה הרב מענדל גליצנשטיין במסגרת המסע הענק שעוד ידובר רבות של ישיבת "אורייתא". 

אפרופו 'אורייתא', אמש נצפו עשרות תלמידי המצטיינים מפילים תחינה בקברו של רבי דוד מלעלוב יודעי דבר מספרים שזו לראשונה מאז הקורונה שהתקבצו כמות כה גדולה בציון.

לאחר מערכת הבחירות העמוסה פגש לייבל'ה את העיתונאי ואיש הנייעס אהרון נוראני מ'חדשות הסקופים' אי שם באילת כשהוא בין שמיים לארץ ברחפן מיוחד אוגר כוחות לקראת שידורי ל"ג בעומר העמוסים וזמן קיץ בהיכלי הישיבות.

בעלי מערכת החדשות 'בלעז' איש התקשורת האמריקאי שעיה קלמן נצפה מתחמץ במוצאי יו״ט שני בשכונת קראון הייטס בברוקלין.

את הקלרינט דוד הלר ראש לייבל'ה בבורו פארק בסבב חתונות לשם הוזמן דוד לנגן לחסידים של  ניו יורק. 

הצלם אברומי ברגר נצפה מתוך רכב בבורו פארק משוחח עם הרבי מויז'ניץ קאיימשא לייק שכידוע מתנגד לתמונות בנחרצות, האם אברומי הבטיח לאדמו"ר שיותר הוא לא יצלם, לייבל'ה ימשיך לעקוב. 

ובני רוזנטל איש התקשורת הצעיר ביותר במגזר החרדי אך יודעי דבר מנבאים לו גדולות ונצורות בפרט בגוש הימין הגיע השבוע לבני ברק שם שימש כקוואטר בשמחת ברית כסגולה לשידוך.

מיד לאחר מכן עלה למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שברכו בחמימות והציוץ שכתב בטוויטר שלו זכה למאות חשיפות ולייקים.

ויש גם עוד חינוך מגיל צעיר: מנכ"ל צ'רידי שי צ׳רבינסקי העניק לעובדי החברה את המשחק 'עושים חיים' המבוסס על שיטת הקמפיינים של צ'רידי. לייבלה התרגש מההתרגשות של מוטי בוטרמן מקבלת המשחק ומודה לצ׳רבינסקי על התעסוקה החינוכית שקיבלו הילדים.

בעיצומם של ההכנות והכשרת בית החולים לפסח, במחלקה האונקולגית בשניידר חשבו גם על הילדים שנשארים בליל הסדר בביה"ח, ורב בית החולים הרב אשר לבי דאג להביא את הבעלי המנגנים ר' יוסף ניילנדער ור' פנחס שארף ששרו ושימחו את הילדים שעות ארוכות.

בשרשרת השמחות השבוע לייבל'ה ראה מה קורה שלא מצליחים לנסוע לארץ להניח תפילין אצל הרבי מבעלזא החסידים במונטריאול שבקנדה הולכים להניח תפילין אצל האדמו"ר מויז'ניץ מונטריאול אחד מהם שבא להנחת תפילין היה נכדו של העסקן הבעלזאי הרב ראובן חיים ויינברגר מבורו פארק שגם חבק השבוע נינה בשעה טובה.

רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין כובד השבוע בסנדקאות בברית לנכדו שהצטרף למשפחת קליין המורחבת. רק בשמחות.

את הרה"צ ר' דוד אלתר בן האדמו"ר מגור ראה לייבל'ה השבוע בשמחת האירוסין לבן מנכ"ל שיח סוד הרב שמעון לוי עם בת רב חסידי גור בירושלים הרב חנוך קמינר. 

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מפינסק קרלין הרב אברהם פריד לרגל היותו סבא בפעם הראשונה בן לחתנו שלומי שור.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר צפת ישי כהן מש"ס לרגל הולדת הבת.

מי שהתארס השבוע היה החתן הזמר סנדי שטיינר בן הרב שמואל שטיינר משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא. שמחת הווארט נערכה אצל הרבי מקוזניץ בכיכר המדינה בתל אביב.

ברכת מזל טוב לאיש החסד היועץ הרפואי הרב שמעון ברוין לרגל אירוסי נכדו בן לבנו חזקי ברוין מנכ"ל 'ביקור חולים יד אברהם'.

ברכת מזל טוב לעורך הדין דוב פרנקל המפורסם ממאה שערים לרגל אירוסי ביתו עם הבחור החשוב יצחק מרדכי גוטליב.

ברכת מזל טוב לישראל ברגמן מנכ"ל 'היפר הפקות' לרגל אירוסיו עם מיכל רוזנשטיין (בתו של הצייר יוסי רוזנשטיין. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד