י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התושבים בבר אילן זועמים

המנהל הוקלט: "ריחמתי על השכנים, לא קדחנו הלילה"

זעם בקרב תושבי בר אילן, בעקבות החלטת עיריית ירושלים לבצע את עבודות הרכבת הקלה אל תוך שעות הלילה המאוחרות. מנהל העבודות הוקלט: "מדובר בהוראה ישירה מלמעלה. ריחמתי על השכנים לכן לא קדחנו הלילה, מבין אתכם. תעשו על זה מאבק" |תושב השכונה: "רק לחשוב שזה הולך להמשיך ככה במשך שנים, לא ניתן לזה לקרות - נצטרף לקיצוניים"

המנהל הוקלט: "ריחמתי על השכנים, לא קדחנו הלילה"
עבודות הרכבת בבר אילן צילום: באדיבות המצלם

עבודות הרכבת הקלה בציר בר אילן הפכו מזה תקופה למוקד מאבקים תמידי בין העובדים במקום, לבין קנאי השכונות הסמוכות שומוחים נגד השלמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר בר אילן, שלטענתם ייפגע בצביון בשכונות החרדיות.

אלא, שלפי תיעוד ששיגרו ל'בחדרי חרדים' תושבי המקום, נראה כי העירייה לקחה את קצב העבודות במקום צעד קדימה, ואלו החלו לגלוש עמוק אל תוך הלילה. מתלונות התושבים עולה כי מדובר במטרד קשה, מכיוון שהעבודות במקום נעשות ע"י כלים כבדים וטרקטורים שמבצעים חפירות וקדיחות לתוך הלילה.

"אם עד עכשיו שתקנו לעירייה, יתכן ולא נותר לנו ברירה אלא להצטרף למחאות הקנאים הקיצוניים", אומר מ.ש המתגורר בשורת הבניינים הסמוכה לציר בר אילן. "זה גורם לנו התושבים לחשוב פעמיים האם מאחורי הרכבת הקלה הזו יש מטרה להועיל לנו, או שמדובר בעוד קשקוש לאומי ודיפלומטי שמישהו החליט ליזום כדי לתת מראה מודרני לעיר".

"כי לנו התושבים זה הופך לסיוט, ולהתחיל להפנים שזה עומד להמשיך ככה עוד כמה שנים, לא ניתן לזה להמשיך. נקודה", אמר.

במהלך שיחה שניהל אחד התושבים עם מנהל העבודות במקום, נחשף להפתעתו כי ההוראה המקורית הייתה לעבוד עד השעה 5:00 לפנות בוקר, ורק לאחר שיחה נוספת שקיים המנהל עם הגורמים מעליו, ההוראה שונתה לשעה 03:00.

המנהל הסכים כי מדובר בדבר הזוי ולא רגיל, וציין כי נמנע מלבצע קידוחי עומק בשעות הלילה, בניגוד להוראות שקיבל, וזאת כדי להתחשב בתושבים הסובלים. בהמשך השיחה הבהיר המנהל כי מדובר בהוראות ישירות מלמעלה. לדבריו, "צריך לדבר עם ראש העיר, זו הוראה ישירה ממנו".

"מדובר בהוראה ישירה מלמעלה. ריחמתי על השכנים לכן לא קדחנו הלילה, מבין אתכם. תעשו על זה מאבק", נשמע המנהל.

 

הרכבת הקלה בר אילן עבודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד