י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מזימת אפריל"

זו התוכנית בליכוד לביטול הממשלה עם גנץ

בעוד ראש הממשלה נועד היום עם סמוטריץ' ובנט, בליכוד כבר מבשלים תוכנית שתביא לביטול ממשלת החילופים גם ללא ממשלה. לצורך המהלך ראש הממשלה זקוק גם לרע"מ וגם ל'ימינה'

זו התוכנית בליכוד לביטול הממשלה עם גנץ
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

קמפיין הבחירות של בני גנץ בחודשים האחרונים, שהתברר כמוצלח מאוד לאור התוצאה שהשיג - 8 מנדטים, התבסס על מזימתו של בנימין נתניהו לבטל את ממשלת החילופים שתשים קץ לכהונתו ובאופן אוטומטי תכניס את גנץ לתפקיד גם ללא ממשלה.

לפי ההסכם הקואליציוני האחרון שנחתם, בנובמבר הקרוב, אלא אם כן תורכב קואליציה עד אז, יעזוב נתניהו את בלפור לטובת בני גנץ, והאחרון אמר כי רק כניסתו לכנסת תעצור את כהונת נתניהו.

לפי הפרסום של דפנה ליאל ב'חדשות 12', בליכוד הוגים תוכנית שתביא לביטול ממשלת החילופים גם ללא הרכבת ממשלה חדשה.

לצורך התוכנית גויס ח"כ שלמה קרעי, שהגיש הצעת חוק שתביא לביטול ממשלת החילופים. כיצד ישיגו רוב? לפי הדיווח המטרה בליכוד היא לרתום את בנט ורע"ם שיתמכו בחוק. לעת עתה לא נראה כי בנט יסכים למהלך כזה, ומבחינת רע"מ השאלה עד כמה מנסור עבאס בקשר עם נתניהו עד כדי שיסכים לסייע במהלך ההגנתי.

בתוך כך, לאחר כשעתיים הסתיימה פגישת רוה"מ בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

השניים מסרו כי יש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל, ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין.

בשעה זו מתרחש אירוע היסטורי, כשהיריב המר נפתלי בנט יגיע למעון ראש הממשלה בבלפור בכדי לדון עם ראש הממשלה על קואליציה אפשרית.

בנימין נתניהו הליכוד שלמה קרעי מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד