י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צלב קרס ביום השואה

ללא בושה: ראש העיר האשים את בעל החנות

הבוקר הזדעזענו מהדיווחים והתמונות מרמת גן, של נעלים וצלב קרס מחוץ לחנות משקאות בבעלות חרדית. שעות אחרי נזכר ראש העיר שאולי עסוק עדיין בניהול קמפיין הבחירות של גדעון סער ובחר להאשים את בעל החנות בכך שפתח חנותו ביום השואה

ללא בושה: ראש העיר האשים את בעל החנות
כרמל שאמה הכהן צילום: Moshe Shai/FLASH90

בלי בושה: ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן התייחס הערב (חמישי) לאירוע המזעזע בו רוססו צלבי קרס על חנות היינות בבעלות חרדית בעיר, ולצד הגינוי הטיל את האחריות לאירוע על בעל החנות כי הוא "פתח את החנות ביום השואה".

"ציור צלבי הקרס על חזית חנות היינות והנחת ערימת נעליים על מפתן דלתה במהלך הלילה הם מעשים מגונים וכבר בבוקר וידאתי שהמשטרה תחקור ותמצה את הדין", כתב שאמה הכהן.

"לצערי בעלי עניין המנסים להתסיס ולייצר מלחמת דת בעיר באופן עקבי וסדרתי מנסים לשטוף את דעת הקהל ביום הקדוש והרגיש הזה שזו היתה התקפה על בעל החנות החרדי".

כאן עבר שאמה לתקוף את בעל החנות וכתב כי "מנגד בידי המשטרה טענה שחנות היינות המשיכה למכור יינות גם אחרי כניסת יום השואה אתמול בערב".

לדבריו, "במהלך זכרון בסלון שערכנו בזום מבית קריניצי, בעוד גב' רנה אייזנשטיין מספרת על ההתקפות, שספגו בתי העסק היהודיים בזמן השואה נשאלתי על ידי הצופים לתגובתי למקרה המזעזע ותשובתי בסרטון. שלא יהיה לאף אחד ספק, אין עיר מכבדת ובטוחה יותר לכל אדם באשר הוא אדם מאשר רמת גן. יש כמותה אך אין יותר ממנה. לא נאפשר לאף אחד לפגוע באחר או לבזותו בשל אמונתו, דתו וכיו"ב".

הוא קרא לכולם "להתאזר בסבלנות ואיפוק ולא למהר להסיק מסקנות מפלגות בשעות המקודשות האלה", וציין כי "לא נקבל ריסוס צלבי קרס בשום אופן אך מוטב שנכבד כולנו באופן מלא ובדקדקנות את הימים הקדושים והכואבים לזכרון השואה וחללי צה"ל".

הוא שב ורמז לכיוונו של בעל החנות החרדי וכתב כי "כמו שכולנו ובטח אדם חרדי לא ירצה לראות מכירת יינות שעה לאחר כניסת יום הכיפורים כך כולנו ובטח שורד שואה עלול להפגע עד עמקי נשמתו מחנות המוכרת יינות ושאר משקאות לחגיגות ומסיבות לאחר כניסת יום השואה כשהוא חוזר מהטקס העירוני".

כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן יום השואה צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד