י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוב מעורר סערה וסופג

יאיר גולן בעוד ציוץ רווי שנאה לח"כים הדתיים

ח"כ יאיר גולן מעורר שוב סערה כאשר הוא משווה בין יום השואה לבין הקיצוניות לכאורה שבתפיסת עולמם של חברי הכנסת של 'הציונות הדתית' ולכן הוא מצהיר כי ייצא מאולם המליאה בכל פעם שאלה יעלו לנאום | השרה ינקלביץ': "מזהה התהליכים ממשיך לבזות את יום השואה באמירות מחליאות"

יאיר גולן בעוד ציוץ רווי שנאה לח"כים הדתיים
יאיר גולן/איתמר בן גביר צילום: משה שי/יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת יאיר גולן ממפלגת 'מרצ', מי שכיהן בעבר כסגן הרמטכ"ל ואף היה מועמד להיות ראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל, הצהיר הערב (חמישי) כי בכוונתו לצאת מאולם מליאת הכנסת בכל פעם שנציגי מפלגת 'הציונות הדתית' יעלו לנאום, בשל היותם "חשוכים וגזענים".

"מול הרשע אסור לשתוק. זה הלקח שלי מיום השואה", כתב גולן בטוויטר. "בכל פעם שנציגי מפלגת הגזענות והחשיכה ״הציונות הדתית״ יעלו לדבר בכנסת, אצא מהמליאה. לא יתכן, שאנו, שסבלנו מרדיפות לאורך מאות שנים, נרדוף אחרים. "אור לגויים וחברת מופת" - זה לא יקרה כל עוד סמוטריץ ובן-גביר מצויים בחיים הציבוריים שלנו".

‏שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיבה להודעת ה"חרם" של יאיר גולן נגד מפלגת 'הציונות הדתית' וכתבה: "במקום להתנצל על השוואתו הנואלת, מזהה התהליכים ממשיך לבזות את יום השואה באמירות מחליאות. עצוב לראות איך סגן הרמטכ"ל לשעבר מסיר מעצמו את שאריות הממלכתית שעוד נותרו לו".

יאיר נתניהו הגיב לו שהוא שכח לקחת את הכדורים היום ויו"ר ארגון 'להבה' בנצי גופשטיין כתב לו "צא טמא, ואל תחזור".

גם מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד הגיב לגולן וכתב: "‏ברוך שפטרנו. שב בחוץ ליד החברים שלך תומכי הטרור שיצאו מהמליאה כששרו את ה'תקווה'".

מוקדם יותר היום התרחש אירוע מזעזע בטקס יום השואה "לכל איש יש שם" אשר התקיים במשכן הכנסת. אחד מאורחי הטקס, תקף באופן מילולי את ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם' וקרא לעברו קריאות גנאי מזעזעות.

התוקף ניגש לח"כ מעוז עם תחילת הטקס קילל את חבר הכנסת ובין השאר אמר לו "אתה לא מתבייש להשתתף בטקס כזה לזכר אלו שנשרפו בשואה? חבל שאתה חי, ושההורים שלך לא נשרפו שם". נציין שח"כ מעוז, בן לניצולי שואה, נשא דברים בטקס.

מעוז קרא למשמר הכנסת אשר הרחיקו את התוקף. תלונה הוגשה לקצין הכנסת. על פי חלק מהדיווחים, התוקף הוא פעיל מוכר במחאות בלפור.

מוקדם יותר התעוררה סערה באותו הטקס, שבזמן שחבר הכנסת איתמר בן גביר עלה להקריא את שמות הנספים, חבר הכנסת אחמד טיבי יצא מהאולם.

בן גביר מסר בתגובה כי "ח"כ אחמד טיבי פגע בזכר הניצולים והנספים. מדובר בתומך טרור שלא אמור להיות בכנסת ישראל, כל דקה שטיבי נוכח במשכן היא יריקה בפרצוף של עם ישראל ומיליוני הנספים".

יאיר גולן הציונות הדתית איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ עומר ינקלביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד