י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המאבק צובר תאוצה: הגר"ח קנייבסקי והגרמ"י לפקוביץ יגיעו בצהריים למחות ביפו

המאבק של 'אתרא קדישא' נגד החפירות במתחם הקברים ביפו, מקבל חיזוק משמעותי: הרב דוד שמידל ביקר בבית הגר"ח קנייבסקי, ושמע: אבוא בצהרים למחות • גם הגרמ"י לפקוביץ יגיע היום • אוטובוסים ייצאו מ'גן ורשה' • כל הפרטים

הגר"ח קנייבסקי. צילום: בחדרי חרדים
הגר"ח קנייבסקי. צילום: בחדרי חרדים



המאבק נגד חילולי הקברים ביפו הולך ומתעצם: היום (א) יגיע הגר"ח קנייבסקי, בליווי מאות אנשים למחות נגד חילול הקברים במקום. גם הגרמ"י לפקוביץ יגיע היום למחות.

כבר בשבוע האחרון, ניתן היה ניתן לראות כי נגד חילולי הקברים לא מפגינים רק אנשי 'העדה החרדית'. אדמו"רים רבים הגיעו במהלך הימים האחרונים, להביע את מחאתם נגד מחללי קברי הקדמונים, כשאליהם מצטרפים מאות מחסידיהם.

המשטרה התנהגה בברוטאליות, ובמקום נראו מראות מזעזעים: שוטר שמושך בפאותיו של מפגין ומקרי אלימות נוספים.

מלבד חתימת גדולי ישראל, שחתמו על מכתב חריף נגד קניית מוצרים של חברת 'אלקטרה', לא נשמעה עמדה ברורה מביתם של גדולי ופוסקי הדור, מאז החל המאבק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במוצ"ש יצא מביתו של הגר"ח קנייבסקי, יו"ר אתרא קדישא, הרב דוד שמידל, זאת לאחר שהגר"ח ביקש להבין האם מדובר בחילול קברים של יהודים. בסופה של הפגישה הודיע הגר"ח, כי הוא ייצא ביום א' בשעה 14:00 למתחם החפירות ביפו.

היום (א) אחרי מנחה יכריזו בבית הכנסת 'לדרמן', כי בהוראת הגר"ח יש לצאת ולהפגין. אוטובוסים ייצאו מגן ורשה.

ח"כ משה גפני הודיע, כי גם הוא יצטרף ליציאת הגר"ח וככל הנראה רבנים ואישי ציבור נוספים יודיעו בשעות הקרובות ובמהלך הימים הקרובים על יציאתם למתחם החפירות.

על פי המסתמן, הגר"נ קרליץ ייצא גם הוא להביע זעזוע על חילול קברי הקדמונים ביפו.

עידכון אחרון: יום א' 10:45

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד