ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישפיע על ל"ג בעומר

שורת הקלות במערכת החינוך, התעופה וההתקהלויות

בצל הזעם הציבורי הנרחב בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' כי רשויות הבריאות במדינה מתעתדות להגביל שוב את עריכת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר בהר מירון. התפרסמו היום שורת הקלות נרחבות בשלל תחומים

שורת הקלות במערכת החינוך, התעופה וההתקהלויות
נתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בצל הזעם הציבורי הגדול על מניעת עריכת ההילולא בל"ג בעומר אישרה הערב (חמישי) הממשלה במשאל טלפוני את הצעת משרד הבריאות להקלות במערכת החינוך שיהיו בתוקף עד ליום שלישי, ה-13.4.21 וכדלהלן:

הסרת ההגבלה על קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה, כך שניתן יהיה לקיים את כל הבחינות באופן פרונטלי (ולא רק 10% מהן כפי שהיה עד כה). והוספת האפשרות לקיים לימודים בשטח פתוח במוסד חינוך רשמי למחוננים.

במסגרת לימודים במוסדות להשכלה או הכשרה, אשר מתקיימים במתווה תו ירוק, ניתן לקיים גם פעילות חברתית וטקסים. לצד הורדת שיעור המחוסנים והמחלימים הדרוש ללמידה מלאה בכיתות י"א ו-י"ב, כך שבמקום 90% יעמוד על 65%.

ביטול הקפסולות בכיתות ד' כך שיוכלו ללמוד בכיתות מלאות. ומתן אפשרות לערבוב של קפסולות בבתי ספר במסגרת שיעורי חנ"ג ולימודים מעשיים בשטח פתוח וכן בפעילות של נבחרות ומועדוני ספורט בית ספריים.

הוכנס שינוי בתכנית "מגן חינוך" אשר התקיימה עד כה במוסדות באזורים המסווגים בצבע "כתום" לפי תכנית הרמזור, כך שתתקיים בכיתות ז'-י' בכל הארץ במוסדות החינוך המעוניינים בכך, ותאפשר למידה ללא מגבלת הקפסולות לשכבות אלו במוסדות שישתתפו בתכנית. וכיתות ז'-י' יוכלו לעבור בין עד 4 קבוצות קבועות (ולא 2 בלבד).

בנוסף אושרה אפשרות לשיעורי שחיה במסגרת הלימודים בבית ספר גם בבריכות מקורות, ובלבד שהבריכה משמשת רק את התלמידים ולא את הציבור הרחב (באותן השעות).

כמו כן אושרה הקלה במגבלת התפוסה בלימודים של מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית, כך שהמגבלה תהיה דומה למגבלה הקיימת בפעילות תרבות בישיבה שאינה כוללת אכילה (עד 1,000 או 3,000 איש באולמות גדולים, כתלות בתפוסה מקסימלית).  והסרת המגבלה על ערבוב קבוצות של כיתות א'-ג' בצהרונים, כך שתחול עליהם ההוראה הכללית לפיה ניתן לערבב 3 קבוצות קבועות לכל היותר, ועד 28 ילדים. וביטול הצהרות הבריאות.

ולסיום, שינוי הגדרת היישוב לקייה, שכבר אינו מסווג בצבע "אדום", באופן שיאפשר את החזרה ללימודים בו.

מוקדם יותר היום פורסם כי הממשלה אישרה אתמול (במשאל טלפוני טרם כניסת יום הזיכרון לשואה ולגבורה) את הצעת משרד הבריאות להאריך את תוקף תקנות הגבלת הפעילות וכן הקלות נוספות באופן הבא: מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח תוגדל ל-100 איש (בשטח סגור נשארת מגבלה של עד 20 איש).

כמו כן אושרה הוראת שעה ליום הזיכרון לעניין השתתפות משפחות שכולות בטקסי יום הזיכרון - בני משפחה שכולה יכנסו לטקסים גם ללא תו ירוק.

בנוסף הגדלת תפוסת קהל באיצטדיוני ענק במקומות פתוחים מ-5,000 ל-10,000; במקומות סגורים – הגדלה ל-40% תפוסה ועד 4,000 מקסימום. והגדלת התפוסה באירועים שאינם בישיבה ו/או עם מזון בשטח פתוח מ- 500 ל-750.

ובנוסף יתאפשר קיום אירוע ספורט עממי רב-משתתפים עם עד 1,000 משתתפים. לצד הגדלת תפוסה במוזיאונים קטנים (עד 3000 מ"ר) לפי אדם על כל 7 מ"ר. והתרת הגשת שתייה באירועי תרבות בישיבה ללא מזון.

גם בתחום התעופה ותחבורה אושרו היום הקלות. התפוסה המירבית באוטובוס המעביר נוסעים בין טרמינל הנוסעים לכלי הטיס, שכרגע עומדת על 50% מהתפוסה המרבית, תהיה דומה לכלל החל לגבי כל כלי תחבורה אחר: עד 75% מהתפוסה המקסימלית.

בנוסף יתקיים דיון נפרד עד יום 17.4.21 בעניין מסקנות עבודת המטה שריכז מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בדבר בחינת דרכים להגדלת קיבולת מעבר נוסעים הנכנסים לישראל או יוצאים ממנה.

קורונה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד