י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בר מינן

השגריר נשאר לישון במכוניתו לאחר שיצא נגד החונטה

סתימת פיות בחסות ההפיכה. שגריר מיאנמר בלונדון הבירה, שהעיז להביע תמיכה במנהיגת המדינה שהודחה ונמצאת במעצר בית, הורחק מהשגרירות ונאלץ להעביר את הלילה במכוניתו

השגריר נשאר לישון במכוניתו לאחר שיצא נגד החונטה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שגריר מיאנמר בבריטניה תמך במנהיגה שהודחה, ושערי השגרירות ננעלו בפניו. קיוו זוואר מינן, העביר את הלילה במכוניתו לאחר שננעל מחוץ לשגרירותו בלונדון. החונטה הצבאית חסמה אותו לאחר שהפגין תמיכה במנהיגה המודחת, שגריר מיאנמר קרא לממשלת בריטניה שלא להכיר במשטר הצבאי, בהצהרה שפורסמה ביום חמישי. זה הגיע יום לאחר שנספח צבאי נעל אותו מחוץ לשגרירות בלונדון.

קיאו זוואר מינן פרסם את דבריו ברשת 'סקיי ניוז' באמצעות דוברו מול השגרירות בלונדון. הוא קרא שוב לשחרורו של אונג סן סו צ'י, המנהיגה שהודחה על ידי החונטה הצבאית, ונמצאת במעצר בית. לדבריו, הוא יעבוד עם "כל מי שיביא שינוי דמוקרטי במיאנמר".

השגריר מינן אמר כי הפסיק לקיים אחר ההוראות של המשטר הצבאי לאחר שהם קראו להדיחו בחודש מרץ. בחודשיים האחרונים מתקיימות הפגנות במיאנמר נגד החונטה הצבאית, המשטרה מצידה ירתה אש חיה לעבר המפגינים השלווים, כ-600 מהם נהרגו וכמעט 2,900 בני אדם נעצרו. דבר שגרר גל מחאה עולמי, אך עם תמיכת סין ורוסיה, מיאנמר מרגישה נוח לירות באזרחים ברחוב.

לדברי השגריר, יש לו "אמונה מלאה" שבריטניה תסרב להכיר בממשלה הצבאית או בשגריר הנבחר שלה. אך הצהרת משרד החוץ בבריטניה נראתה כנוגדת את התקווה הזו. השגריר אמר גם לעיתונאים כי ישן הלילה במכוניתו מחוץ לשגרירות. כך דווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב הגיב למקרה, גינה את המעשה וכינה אותו "פעולה בריונית" של החונטה, "בריטניה ממשיכה לקרוא להפסיק את ההפיכה ואת האלימות המחרידה, ולהשיב את הדמוקרטיה במהירות", הוסיף שר החוץ ראב בציוץ.

דובר מטעם משרד החוץ בבריטניה אמר ביום חמישי כי הממשלה קיבלה הודעה רשמית מהחונטה במיאנמר כי השגריר הודח מתפקידו. דובר משרד החוץ הסביר כי "בריטניה מקיימת יחסים עם מדינות, ולא עם ממשלות בודדות".

כמה דיפלומטים נוספים יצאו נגד המשטר הצבאי במיאנמר, כולל שגריר המדינה באו"ם. אך למרות הלחץ שעולה, רוסיה וסין התנגדו באו"ם לקרוא לסנקציות נגד המשטר.

מיאנמר שגריר הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד