י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ולדימיר נגד ולודימיר

מתיחות בגבול: רוסיה מאיימת "לעשות סוף לאוקראינה"

המתיחות סביב גבול רוסיה-אוקראינה גוברת. הנשיא זלנסקי הגיע לגבול כדי לחזק את חייליו. רוסיה ממשיכה לאיים כי סופה של אוקראינה קרב

מתיחות בגבול: רוסיה מאיימת "לעשות סוף לאוקראינה"
Basel Awidat/Flash90

גורם בכיר בקרמלין הזהיר כי אם רוסיה תיאלץ להגן על אזרחיה באזור דונבאס השנוי במחלוקת זו תהיה "תחילת הסוף אוקראינה".

המתיחות גברה במזרח אוקראינה בשבועות האחרונים לאחר שולדימיר פוטין העביר טנקים, מסוקים ואלפי חיילים לגבול אוקראינה. רוסיה מזהירה ש"התחלה של הסוף של אוקראינה תהיה קרובה, אם היא תצטרך להגן על אזרחיה", כאשר פוטין מגדיל את כוחותיו על הגבול.

נשיא אוקראינה וולודימיר ז'לנסקי טס אתמול (חמישי) לדונבאס כדי לבקר ולעודד את קציניו, ולדבר עם כוחות צבא אוקראינה לאורך הגבול המפריד ביניהם למורדים הנתמכים על ידי רוסיה.

פוטין מתעקש כי בניית כוח צבאי רוסי קרוב לגבול, הינו אקט הגנתי, וכי התרגילים הקרובים הם חלק מבדיקות "מוכנות לחימה" שגרתיות. אך סגן ראש הממשל הנשיאותי ברוסיה, דמיטרי קוזאק, המשיך את הרטוריקה הקשוחה של הקרמלין, כשהזהיר: "תחילת הפעולה הצבאית זו תהיה תחילתה של סופה של אוקראינה".

פוטין האשים אתמול את אוקראינה ב"פעולות פרובוקטיביות" בשיחת טלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. מרקל "המליצה" לרוסיה להוציא את כוחות הצבא חזרה מגבול המזרח של אוקראינה על רקע האיומים מצד רוסיה, אך רוסיה אמרה שכוחותיה אינם מהווים איום והם רק להגנה, אלא שהם יישארו שם כל עוד מוסקבה תמצא לנכון".

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי טס למזרח דונבאס למפגן תמיכה ביום חמישי לאחר שקרא לנאט"ו לצרף אין אוקראינה לגוש הצבאי, מהלך שמוסקבה מתנגדת בחריפות.

ולדימיר זלנסקי אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד