י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פיספוסים. זו לא רק תכנית מתיחות

ב'פרוג' איבדו את הצפון • מתחילים להתכונן לתשעת הימים • איפה חוברת מתכונים שעושה פיניש מוצלח • ואיך אומרים גרוע ביותר ממילה אחת? • חיה ברויער עם 'שוק הפרסום'

פיספוסים. זו לא רק תכנית מתיחות



מתחילים להתכונן לתשעת הימים

אחרי מודעת תשעת הימים המרגשת שתוצאות אפקטיביות פרגנו לנו, גם היח"צנים החליטו להעתיק, והשבוע מתפרסמת לה פה ושם ידיעת פרסיל ג'ל במבצעים לקראת תשעת הימים, כך שאם לא זכיתם בכרטיס טיסה לניו יורק, תתנחמו.

מלבד כביסות, תשעת הימים זה גם זמן לאוכל מיוחד, ומעניין למה המבצעים המשתלמים של טבעול מחד ושל זוגלובק טבע מאידך לא מספרים לנו על זה.

תנובה, כהרגלם, מיד צצים כשיש משהו שקשור בצורה כלשהי למאכלי חלב, או לבריאות, או לבית. כך אנו מזהים אותם כבר השבוע במודעת מבצעי תנובה לתשעת הימים וגם באינסרט מתכונים מושקע ומעורר תיאבון שנחת עלינו איכשהו כבר עכשיו, בבחינת זריזים מקדימים.

טרה ושטראוס בדרך?

מתחילים לחזור לבית הספר

כפר השעשועים כבר כאן, פותחים את עונת הילקוטים ומכשירי הכתיבה, הריהוט המשרדי ותוספי התזונה, הסנדוויצ'ים ומה לא. עוד מעט כל מה שהיה קשור לחופש, יהפוך להיות קשור לחזרה לבית הספר. ראו הוזהרתם.

מחכים לחוברת ולפרסים

תחרות המתכונים של 'טונה סטארקיסט' הגיעה לסיומה ויש להם חמישה זוכים.

המתכון המנצח מתפרסם בפרינט, רק הוא, בעוד ארבעת האחרים זוכים רק לציון שמם ושם מתכונם. איפה חוברת המתכונים שעושה פיניש מוצלח לכזה מן מבצע?

איפה הפרסים בהם זכו חמשת המאושרים ותמונות שלהם מקבלים אותם? איפה השפים של סטארקיסט שבחרו את החמישה מתוך "אלפי המשתתפים"?

כולנו מחכים.

אז מה חדש? יום העיון בצילום: אז מה חדש? יום העיון ב
אז מה חדש? יום העיון ב'פרוג'. צילום: יעקב נחומי


ירוק מפוספס

גם השנה התאספו כולם ליום העיון של 'פרוג', לפי החלוקה הקבועה: גרפיקאיות בבוקר, פרסומאים בערב. רישום בשולחן הקבלה, סיבוב בתערוכה, הצצה אל תוך אולם ההרצאות ואחר-כך למטה, לפגוש את האנשים של התעשיה.

תחרות הקריאייטיב והפאנל המרכזי, שניהם נראו מבטיחים השנה: אם לא נסביר נפסיד, כך אמרו בפרסומים של פרוג והפשילו שרוולים לשם ההכנות הקדחתניות.

האמת? היה מאכזב.

הסתובבתי שם וניסיתי לעלות על הטעות, זו שגרמה ליום העיון השנה להראות כל-כך לא מוצלח אל מול יום העיון אשתקד. לכאורה, הכל אותו דבר. מבט אחד במגזין גרם לי להבין.

פרוג הפכו השנה להיות עוד קבוצה שאיבדה את הצפון שלה, עוד קבוצה שמרוב התלהבות פרצה את המיצוב של עצמה והחליטה שהטוב ביותר יהיה לעשות הכל ולהיות הכל. שנה שעברה המגזין עסק בגרפיקה, צילום ומעט פרסום, כל-כך 'פרוג' עד שמסרתי את המגזין שלי בשמחה לאחת מחברותי הגרפיקאיות שדווקא הבינה מה כתוב שם, בכתבות המקצועיות. התערוכה עסקה בזכויות יוצרים - אקטואלי לגרפיקאים מאוד והפאנל, שהושיב מנכ"לי משרדי פרסום על הבמה עסק בסוגיות מרכזיות של השמה וקבלת עובדים חדשים לתחום והחזיק עשרות גרפיקאיות פעורות פה אל מול המסכים. בקיצור, פרוג היה פרוג ומילא את תפקידו הפונקציונלי לקהל היעד.

השנה התחרות עסקה בהסברה, הפאנל הזכיר יותר מכל מושב משעמם עד מוות בכנסת, החוברת עסקה ביחסי ציבור, נוסטלגיה, כינוס פרוג של שנה שעברה, התאספות העיתונאים לפני ארוע פרוג - שסובלת מעודף יח"צ מבחיל, צילום, אסטרטגיה שיווקית, טורי דעה לא קשורים ואף מילה על גרפיקה.

אם ימשיכו כך, שנה הבאה נגיע לפרוג רק כדי להגיד שלום לחבר'ה ואף אחד לא יבין לשם מה התאספנו כולנו כאן היום.


תודה מתלביב

אחרי הקמפיין הויראלי שעבר לנו במיילים בשבועיים-שלושה האחרונים, קפהקפה בנמל תל אביב, שלקח על עצמו לסגור את הדלתות בשבת ולהביא משגיח של 'מהדרין' זכה לביקור ולקביעת מזוזה על ידי הרב לאו וגם, כך מסתבר, להמון מבקרים 'משלנו' במקום.

השבוע מפרסמת המסעדה רבע עמוד בחדשות משפחה (רק שם ראינו): "תודה לקהל הרחב". שאפו למי שעשה את הבאזז לעוד מסעדה שחזרה בתשובה והכינה לנו עוד פינה חמה בתל אביב.

איך אומרים גרוע ביותר ממילה אחת?

יש לציין שכבר מזמן לא יצא לי להיות בהלם ממש על פרינט, ולתהות איך הוא עשה את כל כברת הדרך עד לעיתון, מבלי שאף אחד בצוות ישים לב שהוא, איך לומר בעדינות, ממש גרוע.

השבוע זכינו בשלושה כאלו, עמודים עוקבים, שאם לא היה עליהם קרדיט היה ניתן לחשוב שמדובר בתוצר של סטודיו מתחיל באיזה מקלט משופץ. תחילה משקולת, אחר-כך מאזניים ובסופו של דבר חבילת קורנפלקס.

שמישהו יסביר לי מה הקשר ומה זו כל ההתרגשות הזו סביב 'איך אומרים סיבים תזונתיים במילה אחת'? מה יש לומר, אכזבתם קשות.



מקימי מעפר, דל

אפנת 'מקימי' יוצאת השבוע במודעת פרינט ריקה כמעט לגמרי, כנראה כמחווה למבקרים של העיתונות החרדית. חנות בגדי הנשים שהחלה דרכה בעיקר בציבור הדתי-לאומי מגלה כנראה קהל יעד גדול וצמא לחידושים עם שרוול ארוך. אז במקום לחלק לנו את מגזין התמונות שלהם, הם נותנים לנו פרינט לבן עם הלוגו וכמה אחוזי הנחה. גם זארה עשו משהו דומה פעם, פרינט ריק כמעט לגמרי אך מרנין הרבה יותר לעיניים. אז אם אתם באים לפרסם לנו, האנשים שם במקימי,בבקשה, אם לא אכפת, לפחות תעבדו קצת על העיצוב.


איפה המטח?

בולטון פוטנציאל הבטיחו לנו מטח של פרסים בדואר ישראל. מאידך, בויז'ואל של הפרינט יש דווקא שורה מסודרת של 100 דולר. אמנם על שפתי כולנו שגור הכלל של: show don’t tell or tell don't show,, אבל על לכתוב משהו אחד ולהראות משהו אחר עוד לא שמענו.


סקירה בקצרה

השבוע ממשיכים איתנו המבצעים של טבעול, הגלידות של נטסלה ומחמאה (מימד), במבה חלבה, מרכך כביסה סנו וצעדת כללית (אפיקים), קמפיין השיניים של לאומית (טריו), אצבעות עלית ושטראוס גמדים (בולטון פוטנציאל), זוגלובק טבע (מקאן)- שאגב מצרפים השבוע קופון הנחה לשניצלים וגם המשך סדרת החסכון בחשמל של חברת החשמל, הוטפופ, (פרסומי ישראל), המשך קמפיין אושר-עד ומזגני LG (פרסום בראשית) והמשך של ביטוח איילון, (גל אורן BSD).

בולטון פוטנציאל מצרפים השבוע ארבעה פרינטים חדשים: אחד למרכנתיל, אחד לאיקאה, אחד למכבי ועוד אחד לדואר ישראל. גל אורן באים השבוע עם מודעת מבצעים ואינסרט מתכונים של תנובה ומודעת קופת חולים מאוחדת.

אפיקים שלחו השבוע את חמודי של כללית להשתלט על חדשות משפחה בסטריפים צדדיים והמשיכו בהשתלטות השקטה על קו עיתונות בני ברק בלא פחות מארבעה עמודי מידע + פרסום. איפה שהוא גם מצאנו פרינט של תדיראן למקאן אריקסון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד