י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המאבק ב'עדה' מחריף: מסאטמר נשלח בורר

אתר 'בחדרי חרדים' חשף כי השבועות האחרונים הולידו מתיחויות ב'עדה החרדית' על רקע פעילותם האלימה של הסיקריקים • האדמו"ר מסאטמר, התומך בפעילות, שלח בורר בכדי ליישב את ההדורים

תומך בסיקריקים. גאב"ד 'העדה' - הגרי"ט וויס
תומך בסיקריקים. גאב"ד 'העדה' - הגרי"ט וויס



ביום שישי האחרון חשף אתר 'בחדרי חרדים' על הקרע ההולך ומעמיק בתוך 'העדה החרדית'. מספר מו"צים הקשורים לחוגי 'העדה', ביקשו להיכנס אל ביתו של גאב"ד 'העדה' - הגרי"ט וויס, בכדי לבקש שיגנה את פעילות ה'סיקריקים', ויחתום על מכתב הקורא להפסקת ההפגנות בלילות בתחומי מאה שערים - אולם הם לא הורשו להיכנס.

קו הנייעס 'הכל בקול' חשף אמש (מוצ"ש), כי שליח מיוחד - ר' משה דוד ליברמן, שליחו של האדמו"ר מסאטמר רבי זלמן לייב - הגיע ארצה כדי ליישר את ההדורים ביחסים שבין חסידות תולדות אהרון הנתמכת בידי חסידות סאטמר הממוקמת בוויליאמסבורג לבין הגאב"ד - יחסים שהתערערו לאחרונה.

בתוך כך חשף 'הכל בקול',כי מופעלים לחצים גדולים על הגאב"ד לחתום על מכתב המו"צים, להרגעת הרוחות בירושלים.

הפרשן דוד לנדא, סיפר: "הקרע המתמשך בין העדה החרדית בעקבות אי גינוי הסיקריקים, היכה גלים. מדובר בקרע של ממש בעדה החרדית, כשתולדות אהרון מצד אחד בעד גינוי ה'סיקריקים', ומצד שני נמצאים, כמובן, הסיקריקים ואנשיהם.

הפרשן הסביר את הקרע הסבוך בהרחבה: "ראשית, חסידות תולדות אהרון בירושלים, קשורה לחסידות סאטמר בוויליאמסבורג, של האדמו"ר רז"ל. כשהגאב"ד הגיע להיבחן בירושלים והתמודד מול הרב רוזנבלט, מי שתמך בו היו אנשי הפלג של האדמו"ר מאר"א מסאטמר. כלומר, הפלג השני.

"יש קרע מתמשך בתוך העדה החרדית, בין חסידות תולדות אהרון לבין הגאב"ד, שקשור לפלג השני בחסידות. בנוסף, יש קרע מתמשך בין סאטמר של האדמו"ר מהר"א לתולדות אהרון. תולדות אהרון לא מחבבים את הסיקריקים. הסיקריקים מתנכלים לחסידות תולדות אהרון, היכן שהם רק יכולים. בחסידות גמרו אומר לחסל את הקבוצה הקטנה, הממיטה אסון על הציבור החרדי כולו. אלא שמי שניצב דווקא לטובת הקבוצה הקטנה והשולית, הם אנשי חסידות סאטמר, המשתייכים לפלג של רבי זלמן לייב, המזוהים עם חסידות 'תולדות אהרון'.

"האדמו"ר מסאטמר, ששמע על הקרע ההולך ומעמיק, שלח שליח מיוחד, בכדי להביא להרגעת הרוחות גם בעדה החרדית עצמה, וגם בקרב מול הסיקריקים. הגאב"ד עצמו חושב שאין לגנות את פעילות הסיקריקים. אמנם הוא לא מסכים עם שיטות הפעולה, אך חושב שיש מקום לפעולות שיראו לשלטונות שהדברים הם בנפשנו. שליחו של האדמו"ר מסאטמר הגיע בכדי לנסות ולהביא לפשרה בין כל הצדדים הניצים, מה שנראה בשלב זה כמשימה בלתי אפשרית".

האם בסופו של דבר, תצא הודעת גינוי מביתו של הגאב"ד? ימים יגידו.



להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד