י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האיום של בנט על סער

"נתניהו היה המום כשקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין"

הפרשן עמית סגל כותב בטורו השבועי כי ראש הממשלה נתניהו היה מופתע מאוד מכך שקיבל את המנדט ראשון בזכות הימנעותו של סער בהמלצות. לא פחות הופתע מהצעד הוא הנשיא ריבלין שהיה בטוח שסער ימליץ על לפיד

"נתניהו היה המום כשקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' מספר הפרשן עמית סגל כי ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין היו בהלם מכך שסער לא המליץ על איש ובכך העניק את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו. לדבריו ההחלטה של סער שלא להמליץ על איש הייתה טעות, כיוון שהעניקה לנתניהו חודש לבצע תמרונים פוליטיים.

"נתניהו היה המום כשקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין, לא פחות", כותב סגל. "לא כל כך בגלל כבוד הנשיא, אלא מחוסר היכולת של מתנגדיו, המונים 64 חברי כנסת, להציג מועמד מוסכם".

לדברי סגל, ראש הממשלה "הכי הופתע, כנראה, מגדעון סער. החלטתו של האחרון לא להמליץ על איש הכתה בהלם לא רק את ראש הממשלה, אלא גם את נשיא המדינה, שהיה משוכנע שישמע ממנו המלצה על לפיד".

סגל טוען כי ההימנעות מהמלצה "הייתה שגיאה גסה של סער". "כן", הוא מסביר, "הם (תקווה חדשה) היו מודעים לכך שאם ימליצו על לפיד ימינה איימה שתמליץ על נתניהו. אבל מה היה להם להפסיד, חוץ ממה שכבר הפסידו מזמן בקרב מצביעי בלוק נתניהו?"

אמנם טוען סגל כי "יכול להיות ואפילו די סביר שנתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה. אבל הענקת המנדט מעניקה לו חודש למהלכים יצירתיים בניסיון לשבור את בצלאל סמוטריץ'".

 

בנימין נתניהו גדעון סער ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד