י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עמית סגל זועם

סערה לאחר השעייתו של הפרשן אבישי בן חיים מ'חדשות 13'

הבוקר מדווח כי הפרשן הוותיק של 'חדשות 13' הושעה למספר ימים מהערוץ רק בגלל תגובה שכתב לציוץ של יאיר נתניהו. הוא זומן לשיחה עם מנהל החדשות בעקבות דבריו - ננזף והושעה | עמית סגל: "פגיעה חמורה בחופש הביטוי"

סערה לאחר השעייתו של הפרשן אבישי בן חיים מ'חדשות 13'
אבישי בן חיים צילום: פלאש 90

שוב סתימת פיות בוטה בערוץ תקשורת בישראל: לפי דיווח של העיתונאי רז שכניק, פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים הושעה מהערוץ למספר ימים, החל מיום רביעי, אך ורק בגלל תגובה לציוץ של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.

הסיבה להשעיה היא תגובה שכתב בן חיים לציוץ של בנו של ראש הממשלה. נתניהו ג'וניור שיבח בטוויטר את בן חיים על כך שהוא מהיחידים בתקשורת שניצב לצידו של ראש הממשלה ולצד הימין ועל כך צריך להודות לו. "רק אחד קם וזעק זאת בערוצי התועבה", כתב יאיר, "וזה אבישי בן חיים ואני חושב שכל מחנה הימין צריך להודות לו ולהעריך את אומץ ליבו".

בן חיים שהתרגש מהציוץ של יאיר נתניהו, הגיב: "א. הלוואי והייתי ראוי לתודה הזו. לא עשיתי מספיק. ב. אתה בטח לא צריך להודות לי, אבא שלך והמאבק למען אבא שלך, הוא שלנו לא פחות משלך. חזק ונתחזק למען עמנו ולמען ראש ממשלתנו, כי בעת הזאת הוא הסימבול, המתרס, המגן".

בערוץ התקשורת בו עובד בן חיים, לא ראו בעין יפה את תגובתו של האחרון לבנו של ראש הממשלה יאיר, שנוא השמאל, ולפי הדיווח בן חיים הושעה בשל דבריו מיום רביעי האחרון ועד יום ראשון.

לפי שכניק, בראיית המערכת בן חיים חרג מגבולות אתיים והיה לא קולגיאלי. לדבריו, עיתונאים בחדשות 13 זעמו על בן חיים כי בתגובה לציוץ שבו בנו של רה"מ כתב על "ערוצי תעמולה ותועבה" הוא לא יצא נגדו אלא אף החמיא לו.

הפרשן בן חיים הוזמן לשיחה אצל מנהל 'חדשות 13' ישראל טוויטו ובשיחה זו הוא ננזף. 

בנו של רה"מ לא פספס את ההזדמנות וצייץ בעקבות השעייתו של בן חיים: "פתאום שזה מגיע אליהם, השמאל לא כ"כ בעד חופש ביטוי, ביקורת עצמית, מגוון דעות, פלורליזם, סובלנות , וכו'. בולשביקים היו ובולשביקים נשארו".

הפרשן עמית סגל הגיב להשעיה וצייץ: "ההשעיה של אבישי בן חיים מעבודתו בגלל ציוץ בחשבונו האישי - פגיעה חמורה בחופש הביטוי, חמורה לאין שיעור מכל הפגיעות המדומיינות שנגדן "עמיתיו" בערוץ נוהגים לצעוק בדרך כלל. שיתביישו הם ושיתבייש הערוץ שלהם".

העיתונאי שמעון ריקלין צייץ בתגובה: "המקרה של בן חיים מספר את כישלון תזת ההשתלבות של הסרוגים והמזרחים בערוצי התעמולה. יש להם ברירה. או להתיישר. או שיערפו להם את הראש. רובם מתיישרים. מדובר בעלי תאנה שלוקחים את עצמם ברצינות רבה מדי בעוד שלמרבה הצער המערכות שלהם מתייחסות אליהם כאל אידיוטים שימושיים. וחבל".

גם עיתונאית 'הארץ' התייחסה להשעיית בן חיים וכתבה: "טיפחו אותו להיות בדיוק כפי שהוא לצרכי רייטינג ועכשיו משעים. בעיני צביעות".

בחברה סירבו להגיב. בן חיים העדיף שלא להגיב.

אבישי בן חיים ערוץ 13 יאיר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד