י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"על דעתה של הגברת"

בנט ונתניהו נפגשו במעון בבלפור בגלל שרה

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה, גורמים פוליטיים שמעורים בפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר 'ימינה', טוענים כי האחרון בא לבלפור בגלל שרה: "כדי לערוך סולחה איתה" | בנוסף, גורם בגוש השינוי מבקר את לפיד: "זה לא מתאים"

בנט ונתניהו נפגשו במעון בבלפור בגלל שרה
בנימין נתניהו לוחץ את ידו של נפתלי בנט בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שהנשיא ריבלין העניק לו את המנדט באמצע השבוע, ראש הממשלה ממשיך בפגישותיו עם ראשי גוש הימין, ואתמול (חמישי) נפגש עם בנט וסמוטריץ'.

בניגוד לשאר הפגישות האחרות, ראש הממשלה הזמין את בנט למעונו בבלפור, לראשונה מאז נכנס האחרון לפוליטיקה, מה שעורר תמיהה במערכת הפוליטית . על פי דיווח הבוקר ב'מעריב', הסיבה לכך פחות פוליטית יותר על רקע אישי.

גורמים פוליטיים המעורים בפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר 'ימינה', טענו כי הסיבה לפגישה יוצאת הדופן הוא רצונה העז של שרה נתניהו לערוך סולחה בינה לבין בנט, לאחר כמה שנים שבהם מערכת היחסים לא הייתה טובה כל כך.

"בין היתר, בנט הוזמן לבלפור כדי לערוך סולחה בינו לבין רעיית ראש הממשלה", טענו הגורמים ל'מעריב'. "ההזמנה נעשתה על דעתה של הגברת נתניהו, שאמרה למקורביה כי אף פעם לא התנגדה לביקור כזה של בנט וכי תקדם את פניו בשמחה".

גם בגוש השינוי מנסים לנהל משא ומתן למרות שהמנדט אצל נתניהו ל26 ימים, אך יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד טס לארצות הברית לחופשה ולהתייעצות, וזה מקשה על הגוש.

"נתניהו לא נח שנייה. הוא יהפוך את העולם להקים קואליציה, ואילו לפיד יוצא דווקא בעת הזאת לחופשה בחו"ל. זה לא מתאים", תקף גורם בכיר בגוש השינוי את לפיד אתמול ב'מעריב'.

יאיר לפיד מצדו, ממעט להתראיין ולשאת הצהרות פוליטיות, ומטעמו נמסר בתגובה לדבריו של הבכיר כי: "יש צוותים בארץ. הכול טוב".

בתוך כך, נתניהו נפגש גם עם יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'. לאחר הפגישה, שנערכה כשעה, סמוטריץ' הוציא הודעה: "סיכמנו לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין".

ראש הממשלה באופן חריג הוציא הודעה משלו, ובו טען כי ההודעה של סמוטריץ' לא על דעתו: "ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ' אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

נפתלי בנט שרה נתניהו בלפור בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד