י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערת הקריקטורה

סמוטריץ': 'יתד נאמן' - ה'ישראל ביתנו' של החרדים

בעיתון 'יתד נאמן' פורסמה הבוקר קריקטורה חריפה נגד סמוטריץ', שמגיב במתקפה חריפה לא פחות על עורכי העיתון: "עורכי הפרבדה הזה מזלזלים בציבור החרדי וחושבים שהוא טיפש ואפשר לשטוף לו את המוח בקמפיין הסתה מלא שנאה" | הפרשן ישראל כהן השיב: "לא חושב שכתבתי אישית נגדך חלילה"

סמוטריץ': 'יתד נאמן' - ה'ישראל ביתנו' של החרדים
הקריקטורה ביתד נאמן צילום: יתד נאמן

תמונה אחת שווה אלף מילים טוענת האימרה העתיקה. כשמדובר באיור מושחז בעיתונות החרדית הבוררת את מילותיה ועוד יותר את איוריה. ערכה של התמונה/האיור עולה עשרות מונים.

ב'יתד נאמן' החליטו העורכים ללכת על ראשו של סמוטריץ', ובכל הכח. לצורך כך גוייס המאייר הוותיק יוני גרנשטיין. וצייר את סמוטריץ' מחלץ מבית הכנסת אפוף הלהבות את ארץ ישראל, תוך שספר התורה נותר בארון הקודש. המסר? מובן מאליו...

 

בצלאל סמוטריץ' מצדו הגיב במתקפה משלו לקריקטורה ב'יתד נאמן': ‏"מבין שיתד נאמן הוא הישראל ביתנו של החרדים. ואם לשפוט לפי השבוע האחרון אז ישראל כהן שינה את שמו לאיווט ליברמן".

סמוטריץ' הוסיף לתקוף: "שנאה, הסתה, ושקרים. מה שבעיקר עצוב זה שעורכי הפרבדה הזה מזלזלים בציבור החרדי וחושבים שהוא טיפש ואפשר לשטוף לו את המוח בקמפיין הסתה מלא שנאה".

"אני משוכנע שהציבור החרדי ‏חכם ובריא הרבה יותר, והוא מבין מצוין ששיתוף פעולה עם תומכי טרור ומחבקי מחבלים שידיהם מגואלות בדם יהודים הוא בזוי ומקולקל, וגם אם יביא עוד קצת "דמים" ללימוד תורה זה יהיה "אתנן זונה ומחיר כלב". מה גם שההתנגדות שלי להקמת ממשלה שתסתמך על תומכי טרור היא מה שתציל את עולם התורה מממשלת ‏שמאל-ערבים שתקום חלילה בשל קוצר הרואי הזה ותחריב אותו חלילה", הבהיר.

"ואם כבר בערכי התורה עסקינן, אז בתורה שלי כתוב שמוטב לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים". התאונן סמוטריץ', והוסיף: "העיקר שליתד נאמן יש "וועדה רוחנית"... עורכי הבטאון הזה הם לא אנשים חרדים, לא אנשים דתיים ולא אנשי תורה".

עוד הוסיף: "‏אמשיך לשאת בגאון וללא מורא את ערכי התורה כולם, כשלמות אחת כוללת ואינה סותרת חלילה. בין אדם למקום ובין אדם לחברו. לימוד התורה ומצוות ישוב הארץ. תורת ישראל וארץ ישראל ועם ישראל. ומי להשם והחרדים לדברו באמת אלי".

לסיום כתב: "‏והריני להודיע כי אני מוחל מחילה גמורה לעורכי יתד נאמן ולכל מפיצי ההסתה נגדי, ולא יענש שום אדם בסיבתי חלילה. והשם הטוב יכפר וישיבם בתשובה שלמה".

לצד הזעם הרב כלפי עורכי העיתון, תוקף סמוטריץ' את העיתונאי ישראל כהן שפרסם את האיור לצד הכיתוב: "שריפה בבית הכנסת ובצלאל סמוטריץ' מעדיף להציל את ערכי הציונות מאשר את ספר התורה שנשאר בפנים ועולה באש".

לאחר הביקורת של סמוטריץ' וההשוואה לליברמן השיב כהן, שבשבוע האחרון מוביל קו נוקשה נגד התנגדותו של סמוטריץ' לממשלה עם רע"מ: "‏בצלאל היקר, אני לא חושב שכתבתי אישית נגדך חלילה. התווכחתי עם אחיך טוביה באופן עקרוני לחדד הבדלים אבל לא ירדתי למישור האישי ולא כיניתי אותך בכינויי גנאי. ההשוואה לפוליטיקאי מפיץ שנאה ומסית לא ראויה לדעתי".

בצלאל סמוטריץ' יתד נאמן ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד