י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנאה עצמית?

חברת המועצה נרגמה בסלעים והצדיקה את התוקפים

חברת מועצת עיריית ירושלים ויו"ר סיעת מרצ המקומית נכנסה לשכונת סילואן הסמוכה לכותל המערבי במטרה להזדהות עם תושביה הערבים | רכבה הותקף בסלעים אך היא במקביל בחרה להצדיק את הנסיבות שהובילו לתקיפה | הסיפור המלא

חברת המועצה נרגמה בסלעים והצדיקה את התוקפים
אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אמש (יום חמישי), בשעה מאוחרת לפנות בוקר, נכנסו 15 משפחות יהודיות להתגורר בסילואן - כפר השילוח הצמוד לשער האשפות ולכותל המערבי במזרח ירושלים, בארבעה מתחמי התיישבות שונים שנרכשו על ידי עמותת 'עטרת כהנים' מבעליהם הערבים.

כנהוג בכל 'גאולת' מבנה על ידי העמותה, בשכונות המאוכלסות בתושבים ערבים, דגלי ישראל מונפים אל על והמקום מתוחם ומסומן ע"י התושבים החדשים. 15 המשפחות שנכנסו למקום מצטרפות ל-22 משפחות יהודיות הגרות בשכונת התימנים ולעוד 100 משפחות המתגוררות בשכונת מעלה הזיתים.

אך כמו בכל פעם עת מתעוררים התושבים הסמוכים למציאות החדשה בה הם מגלים את שכניהם החדשים, גם אמש בשעות הבוקר, תושבי סילואן (כפר השילוח) קמו נזעמים אל מול המציאות החדשה שנכפתה במקום. המסרים שהועברו לכלי התקשורת הייתה התנערות מוחלטת מהמוכרים שהיו עד אמש שכיניהם הטובים ומסרו כי מדובר ב"בפשע נגד הדת והעיר הקדושה".

אך אם לא די בכך, הזעם וההלם עשו את שלהם והתושבים המקומיים החלו ביידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר בתי יהודים בשכונות מזרח ירושלים. מתקפת הטרור היתה מכוונת בעיקרה על בתים חדשים שנגאלו בלילה הקודם על ידי עמותת ''עטרת כהנים'' בכפר השילוח ובכפר התימנים.

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג תיאר: ''ברגעים אלה ממש, במרחק 500 מטר מהכותל המערבי, בשיפולי הר הזיתים, ממשיכי דרכו של הנאצי המוסלמי, המופתי חאג' אמין אל-חוסייני ימ"ש, ביצעו פעולת טרור מתואמת ומשולבת על יהודים שגרים בכפר התימנים.

"זאת התוצאה של כבילת ידי המשטרה במשך שנים על ידי ראש ממשלת ישראל שלא מאפשר למשטרה לפעול בחופשיות כלפי המוסלנאצים שבירושלים, אותם מוסלמים שבחרו להמשיך את דרכם של היטלר ואל-חוסייני ימ"ש''.

קינג הוסיף: ''הגיע הזמן למדיניות משטרתית חד משמעית של לירות על מנת להרוג את מחבלים שמאיימים על חיי אדם''.

מי שדווקא נחלצה לעזרת התושבים ומיהרה למקום בכדי להביע הזדהות עם המכירה המפתיעה הייתה חברת מועצת עיריית ירושלים ויו"ר סיעת מרצ המקומית, לורה ורטון.

אך הזעם בשכונה לא פסח גם עליה, רכבה של ורטון 'זכה' למטר אבנים ובתיעודים שהגיעו מהמקום נראה החלון הקדמי כשהוא מנופץ כמעט לחלוטין. הסלעים שנזרקו על רכבה גרמו לנזקים כבדים וורטון עצמה נחלצה בנס מהמקום ללא פגע.

ורטון ההמומה לא איבדה את עשתונותיה ודעותיה אל מול ניסיון הפגיעה בחייה ובראיון ל'כאן' חדשות כמעט והצדיקה את התקיפה.

חברת המועצה בחרה לגנות את האלימות שהופנתה כלפיה אך בד בבד הוסיפה כי "עם זאת, אי אפשר להתעלם מהנסיבות. מתנחלים באו כגנבים בלילה, עוד ביום השואה, לשכונה פלסטינית, ללא כוונות טובות, הסתובבו עם מלווים חמושים והצהירו שכוונתם 'ייהוד' האזור. באו ללבות את השנאה והצליחו".

 

 

ידויי אבנים מרצ עטרת כהנים סילואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד