י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משנה סדורה

כך גפני מנסה להסיר את 'הכתם השמאלני' שנדבק בשמו

חה"כ משה גפני עושה סוף לשמועות ולסטיגמה שנכרכה בשמו | בראיון שפורסם הבוקר בוחר הח"כ הוותיק להתייחס לטענות בדבר היותו 'שמאלני' בדעותיו ופותח את משנת דרכו הפוליטית תוך שהוא משגר עקיצה מרומזת דווקא למקבילה החרדית בכנסת - מפלגת ש"ס | מעניין

כך גפני מנסה להסיר את 'הכתם השמאלני' שנדבק בשמו
משה גפני צילום: Miriam Alster/Flash90

בעיקר בתקופת הבחירות, עולה שוב ושוב הטענה כי חבר הכנסת משה גפני, מי שעומד כיום ומוביל את מפלגת 'יהדות התורה', מזוהה בכלל עם המשאל יותר מאשר הימין, עד שלפעמים ה'סטיגמה' שנכרכה בשמו פועלת לרעת המפלגה האשכנזית בקרב קהל מצביעי ימין ובראשם קהילות חב"ד והציונות הדתית.

‎"לא הלכתי אף פעם לקואליציה עם השמאל", בוחר לחדד גפני בראיון שהעניק לאריה זיסמן ב'יתד נאמן'. דבריו מכוונים לעקוץ דווקא את מפלגת ש״ס שישבה בממשלת רבין בעבר, זאת במטרה להסיר את הכתם שנדבק בשמו כשהוא מוזכר לעיתים קרובות כאיש שמאל, לדבריו, "תמיד הלכתי רק עם הימין ואף פעם לא אחרת. אלו ההוראות שקיבלתי וזה מה שעשיתי".

‎גפני מוסיף ומפרט, "מה זה נקרא שאני שמאלן? אני הולך בדרכו ועל פי הנחייתו של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, לא להתלהם ולא להתגרות באומות. אלו עמדות שהונחיתי על ידו ואני לא מסתיר אותם. יחד עם זאת – העמדות הללו שקיבלנו הרב רביץ זצ"ל ואני, קובעות חד משמעית ללכת רק עם הימין".

‎עוד מציג גפני את עמדתו המדינית, "אין סתירה בין המתינות המדינית שלנו, לבין ההליכה רק עם הימין, שם נמצא הציבור המסורתי", כשהוא מוסיף כי "העמדה של דגל התורה מאז ומתמיד הייתה בעד מתינות מדינית, אי התלהמות ואי התגרות בגויים. יש כאלו שמנסים לפרש את המתינות הזו, באפשרות שאנו יכולים ללכת לממשלה עם השמאל".

‎בראיון לזיסמן הודה גפני כי לא תמיד יש הסכמות מלאות בין דגל התורה לאגודת ישראל, "אני נשאל בפאנלים ובהרצאות, כיצד אני מצד אחד מתון מדינית, ומצד שני קיצוני פוליטי ללכת עם הימין בלבד. ואני משיב, שזו בדיוק העמדה שלנו: כמו שקיבלנו וחונכנו מהרב שך למתינות מדינית, כך קיבלנו ממנו הנחיות שלא ללכת עם השמאל, אלא רק עם הימין, כיון שהציבור המסורתי שם", ציין.

כזכור, לעיתים קרובות עולה המחלוקת בין גפני לסמנים הימנים ביהדות התורה, כך לפני ארבע שנים התנהל ויכוח פומבי בין גפני לפרוש לאחר שגפני טען בועידת 'הארץ' כי "השמאל יותר אינטליגנטי, יותר מאשר הימין", ופרוש מצידו תקף בהודעה חריגה ששיגר אז, "כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה, מרגיזה ואין בה כל תועלת".

משה גפני חרדים שמאל הרב שך אברהם רביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד