י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

24 שעות עילאיות במחיצת האדמו"ר • תיעוד

שבת מרוממת עברה על חסידי מישקולץ, ששהו במחיצת רבם ששבת בירושלים • לטישים הגיעו רבים, שהתרפקו על דברי תורתו ועל שירי בית מישקולץ • וגם: תיעוד בלעדי מביקורי האדמו"ר בבתי גדו"י

הגאב"ד מעיין בספרו של האדמו"ר  ממישקולץ אור שלום במהדורתו החדשה
הגאב"ד מעיין בספרו של האדמו"ר ממישקולץ אור שלום במהדורתו החדשה



שבת מרוממת ומיוחדת עברה על ציבור בני התורה בירושלים, עם בואו של האדמו"ר ממישקולץ שהגיע לשבות בעיר ממקום מושבו בעיר פתח תקוה.

ההתרגשות החלה, עם קריאת הפרסומים ברחובות קריה, שבישרו על בואו של האדמו"ר. החסידים הרגילים לארח את האדמו"ר מידי שנה בשבת בה מברכין על חודש אב, טרחו טירחה רבה בכדי לפרסם את דבר הביקור, ומודעות ענק נתלו ברחבי ירושלים, ואף פורסמו בעיתונים השונים.

שבת מברכין, נקבעה על ידי האדמו"ר לפני שנים רבות, כשבת בה הוא שובת בירושלים. החסידים הממתינים כל השנה לשבת המיוחדת, זוכים לשמוע את האדמו"ר מתאבל בשיחותיו על חורבן ירושלים, ועל הנדרש בימים אלו בכדי להביא לבניינה.

די לראות את ההמונים המגיעים להשתתף בטישים ובשיחות, בכדי להבין את ייחודיותו של האדמו"ר המצליח לנגוע בשיחותיו בקרב כל רבדי אוכלוסיה. מי שנכח ב'טיש' בליל שבת האחרון, יכל לראות בני תשחורת עומדים צפופים ליד יושבי על מדין, ואברכי משי ליטאיים מטים אוזן ליד פרחי החסידות. כולם שתו בצמא את דברי תורתו של האדמו"ר, ושרו יחד איתו את ניגוני מישקולץ העתיקים, המעוררים לעבודת ה'.

ביקורו של האדמו"ר החל ביום שישי כשעתיים לפני כניסת השבת בביקור מיוחד אצל גאב"ד ירושלים הגרי"ט וייס, שקיבלו בקבלת פנים חמה ולבבית. כשנכנס האדמו"ר אמר לגאב"ד במליצה: "לפני שנכנסים לירושלים של מטה הוא מרגיש שהוא חייב לבקר בירושלים של מעלה.."

במשך השיחה הביא האדמו"ר לגאב"ד את ספרו שיצא לאור מחדש – "אור שלום" בו ישנם סוגיות סבוכות במסכת שבת שהאדמו"ר מפלפל ודן בהם לאסוקי שמעתא אליבא דהילכתא. שני האישים החלו להתפלפל מתוך הספר על כל מיני סוגיות אקטואליות לתושבי ירושלים, כמו: האם מותר לאשה שהדליקה נרות שבת לנסוע לכותל?, לאחר מכן המשיכו לדבר על ענייני חינוך ושאר עניינים נוספים. בסיום הביקור ליווה הגאב"ד את האדמו"ר על למכוניתו.

התחנה הבאה היתה בביקור בבית האדמו"ר מגור ששהה בשבת האחרונה בירושלים. כשנכנס האדמו"ר קם לכבודו האדמו"ר מגור והזיז את הכסא על ידו לכבוד האורח.

האדמו"ר ממישקולץ נותן את ספרו לאדמו"ר מגור כשהוא מספר לו את דברי אביו הרה"ק בעל הלב שמחה זי"ע אליו בעת ביקורו אצלו לפני כשלושים שנה: "שלום בן שרה איז השבתדיגע נומען, סי ואצכט קיימען נישט פרגאסן"! ("שלום בן שרה זה שם שבתי, והוא אף פעם לא ישכח"!...) כשהכוונה לשמו של האדמו"ר ולשם אמו שלא ישכח . האדמו"ר לא הבין בתחילה למה כוונת ה'לב שמחה', אך הנה לאחר שנים, כשהוציא את הספר אור שלום הבין את רמזו אליו בדברים הללו.

בסיום הביקור אחז האדמו"ר מגור בידיו של האורח ואמר: "נו, יש עם מה להתכונן לשבת!"... וקם ללוותו.

לאחר השבת המרוממת, נסע האדמו"ר לביתו של הגר"ש אויערבך שבשכונת שערי חסד.

הגר"ש קם לכבודו של האדמו"ר ואף הציגו לאורח שיצא מביתו הגר"מ קוטלר ראש ישיבת ליקווד.

האדמו"ר הראה לרבי שמואל את המכתב שכתב לו אביו הגאון רבי שלמה זלמן זי"ע – הערות על סימנים מהספר אור שלום ועל החביבות שתמיד הראה לו בבואו ללבן עמו סוגיות שכתובים בספר. גם שם נמשך השיחה מעבר לחצי שעה כשבסיומה ברכו האישיים זה את זה בחביבות יתירה...

משם יצאה פמליית האדמו"ר לפתח תקווה, שם חזר האדמו"ר ללימודיו הקבועים ולקבלת הקהל, לחסידיו שנאלצו לשבות שבת שלימה ללא רבם האהוב.















































































האדמו"ר במצוות שילוח הקן בבית מארחו

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד