י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טוב לב ליהודים

בריטניה אבלה: הדוכס פיליפ הלך לעולמו בגיל 99

אבל לאומי בבריטניה: בית המלוכה הודיע כי הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, מת בגיל 99 בטירת ווינזדור | פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת ואביו של יורש העצר, הנסיך צ'ארלס אושפז בתקופה האחרונה מספר פעמים לאחר שחש ברע

בריטניה אבלה: הדוכס פיליפ הלך לעולמו בגיל 99
הדוכס מאדינבורו צילום: בית המלוכה הבריטי

הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, הלך לעולמו היום בגיל 99 לאחר מחלה, הנסיך - דוכס הוא בעלה של המלכה אליזבת השנייה, מלכת בריטניה, ואביו של יורש הבא בתור למלכות בריטניה, צ'ארלס, נסיך ויילס.

בחודש מאי 2017 הודיע הדוכס שיפרוש מכל פעילותו הציבורית, בחודש פברואר האחרון אושפז הדוכס פיליפ בבית החולים בלונדון. לאחר שבועיים הוא הועבר לטיפול בית החולים סט. ברטולומי המתמחה במחלות לב, מצבו הבריאותי השתפר לאחר מכן והוא הוחזר לבית החולים הקודם בו שהה "אדוארד השביעי" לצורך שיקום של מספר שבועות. ב-16 במרץ השנה הוא השתחרר מבית החולים, אך היום כאמור, הלך לעולמו בגיל 99.

הנסיך הבריטי: כך אבי סייע לילד יהודי רדוף

כזכור ב-16 לפברואר השנה, הנסיך פיליפ, שהיה אמור להיות בגיל 100 ביוני הקרוב, פונה לבית החולים 'המלך אדוארד השביעי' בלונדון לאחר שחש ברע. גורם בארמון אמר אז שהדוכס נכנס לבית החולים בכוחות עצמו. הסיבה המדויקת לאשפוזו הראשוני של פיליפ לא נמסרה באותו הזמן, אך שהותו לא היתה קשורה לנגיף הקורונה. גם הדוכס וגם המלכה בת 94, קיבלו חיסונים נגד קורונה בחודש ינואר השנה.

הדוכס מאדינבורו\\צילום: בית המלוכה

מטעם משלחת המלוכה נמסר הצהרה לתקשורת: "בצער עמוק מוסרת הוד מלכותה על מות בעלה האהוב, הוד מלכותו הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, הוד מלכותו נפטר הבוקר בשלווה בטירת וינדזור, המשפחה המלכותית מצטרפת לאנשים ברחבי העולם באבל על האובדן, הודעות נוספות יימסרו בבוא העת".

כזכור הדוכס פיליפ היה טוב לב לעם היהודי, בדצמבר 2019 סיפר בנו צ'ארלס בן ה-72, כי אביו הנסיך פיליפ, עזר לילד צעיר יהודי שנרדף בפנימייה שבה הם למדו יחד בגרמניה של שנות השלושים.

צ'ארלס בן ה-72, דיבר בארמון בקינגהאם אז על אביו שנשלח לבית ספר בגרמניה לזמן קצר כאשר המפלגה הנאצית הייתה בעלייה בשנות השלושים.

הוא דיבר בארמון המלוכה בקבלת הפנים לחברי הקהילה היהודית בבריטניה, על האופן בו פיליפ "עזר לילד בית ספר שזוהה כיהודי והנערים האחרים התעללו בו קשות, מעשה החמלה שלו הוא מקור לגאווה והשראה גדולה עבורי."

פיליפ למד בפנימייה גרמנית בשנת 1933 כשהיה בן 12. באותה תקופה הנאצים ביססו שליטתם בגרמניה, ובני גילו של פיליפ דיברו על מדים ותרגילים צבאיים של היטלר בבית הספר.

צ'ארלס דיבר גם על הסיפור הידוע של אמו של פיליפ, הנסיכה אליס מיוון, כידוע, הנסיכה אליס סייעה למשפחה יהודית להימלט מהנאצים.

"אני גאה מאוד שהסבתא היקרה שלי, הנסיכה אליס מיוון, קבורה בירושלים בהר הזיתים" אמר צ'ארלס. "היא נחשבת לאחת מחסידות אומות העולם בגלל מעשיה בשנת 1943, כאשר באתונה הכבושה בידי הנאצים היא הצילה משפחה יהודית על ידי הכנסתם לביתה והסתרתם. סבתי הייתה גברת אמיצה וחזקה."

בריטניה הדוכס פיליפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד