י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"תעודת עניות לדמוקרטיה"

במערכת הפוליטית מתגייסים לטובת הפרשן שהושעה

בעקבות השעייתו מ'חדשות 13' של אבישי בן-חיים לאחר סדרת ציוצים עם יאיר נתניהו בו שיבח הראשון את אביו של האחרון, שרים וחברי כנסת מגוש הימין הציפו את הרשת בפוסטים ובתגובות עם תמיכה בבן-חיים | כל התגובות

במערכת הפוליטית מתגייסים לטובת הפרשן שהושעה
בנימין נתניהו/אבישי בן חיים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הניסיונות להרכבת ממשלה, יאיר נתניהו ואבישי בן-חיים שוחחו עם אחד השני בתגובות בטוויטר, כשפרשן חדשות 13 אף טען כי לא עשה מספיק למען ראש הממשלה.

בעקבות הציוצים, העיתונאי רז שכניק פירסם כי בן חיים פוטר ממקום עבודתו, 'חדשות 13'. בתגובה, עשרות חברי כנסת ושרים נחלצו והגנו על אבישי.

"אבישי בן חיים היקר - חזק ואמץ!", צייץ יו"ר הכנסת יריב לוין והמשיך, "השעייתך היא תעודת הכבוד המשמעותית ביותר שיכולת לקבל. היא עדות לאומץ הלב שלך. למחוייבות שלך לומר לצופים בך את האמת כפי שהיא".

"מדברים על שליחות עיתונאית ומשדרים תעמולה בלתי פוסקת בהתעלם מהעובדות. אבישי היקר, אף אחד לא יוכל לקחת ממך את יושרתך ואת מקצועיותך. את העובדה שאתה מבטא ומשדר דברים שחשובים לרבים רבים בעם. שבת שלום, איש יקר", סיכם.

גם שרת התחבורה מירי רגב שיתפה פוסט עם תמיכה: ‏"אבישי יקר, שוב אותו הדפוס של השמאל לסתום פיות. כשזה אחד מהם זה תמיד "חופש הביטוי" וכשזה אחד מאיתנו, זו תמיד "תעמולה" שיש למנוע את השמעתה. תמשיך בדרכך עם האמת שלך - זה תמיד מנצח. שלרגע לא ירפו את ידך. אוהבת אותך, שבת טובה!".

"‏השעיית אבישי בן חיים - תעודת עניות לדמוקרטיה שלנו", כתב מיקי זוהר והמשיך, "זו החלטה לא צודקת שפוגעת בחופש הדעה של כל עיתונאי באשר הוא. אגב, חוסר האובייקטיביות של חלק גדול מכלי התקשורת הולך ומחמיר וכבר בלתי אפשרי להתכחש לזה".

שר הפנים אריה דרעי הצטרף: "‏ד״ר אבישי בן חיים, אל תירא ואל תחת. המשך להגיד את דעתך באומץ, יש ציבור ענק במדינת ישראל שמקשיב, מזדהה ואתה מהווה עבורו פה. אני משוכנע שסתימת הפיות לא תצליח".

"‏היום הזה כולנו אבישי בן חיים", צייץ יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳, וח"כ מ'הליכוד' מאי גולן הצטרפה: "‏האח הגדול בערוץ 13 כבר מזמן לא רק תוכנית ריאליטי; היא מכונה לסתימת פיות של עיתונאים שחושבים אחרת ולא מתביישים להגיד את דעתם ולכן מושעים מעבודתם".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ מ'כחול לבן' הגיבה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: ‏"השעיית פרשן על ציוץ מתון בטוויטר היא לא רק מעשה חמור ברמה הציבורית, היא גם מעבירה מסר שרק לו אסור לדבר. איפה הייתם כשאבישי הושמץ בשידור חי באולפן? ‎אבישי בן חיים אַל תִּירָא וְאַל תֵּחָת!".

ח"כ אריאל בוסו מש"ס הגיב להשעייה: ‏"ההשעיה של איש ישראל השניה ע"י קבוצת ישראל הראשונה היא עליית מדרגה נוספת בפגיעה האנושה בחופש הביטוי, ככה לא משדרים אובייקטיביות וככה גם לא מייצרים רייטינג. לך בכחך זה והושעת את ישראל השניה".

אבישי בן חיים מיקי זוהר יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד