י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
באשמת טרור

מצרים: מנהיג בכיר ב'אחים המוסלמים' קיבל מאסר עולם

מחמוד עזאת, מנהיג בכיר באחים המוסלמים, שלקח חלק בהסתה לאלימות בעקבות הדחתו של נשיא מצרים מוחמד מורסי בשנת 2013, נידון למאסר עולם

מצרים: מנהיג בכיר ב'אחים המוסלמים' קיבל מאסר עולם

בית משפט במצרים גזר ביום חמישי מאסר עולם באשמת טרור על מנהיג האחים המוסלמים, בן 76, מחמוד עזאת, כך דווח בעיתון הממשלתי "אל-אהראם".

עזאת הורשע באשמת טרור הקשורה לאלימות לאחר שהצבא הדיח את נשיא מצרים האסלאמיסטי לשעבר, מוחמד מורסי ביולי 2013.

עזאת נעצר בקהיר באוגוסט אשתקד, כאשר על פי הדיווחים, המשטרה מצאה בדירתו תוכנות מוצפנות בהן השתמש כדי לתקשר עם חברי הארגון מבית ומחוץ.

עזאת נמצא אשם באספקת נשק במהלך עימותים בין תומכי האחים המוסלמים למתנגדים. הוא הואשם גם בכך שהיה לו תפקיד בחיסולו של התובע הכללי לשעבר הישאם ברקאט בשנת 2015, אויב של תנועת האחים המוסלמים.

עורך דינו של עזאת טרם התייחס לגזר הדין. האחים המוסלמים אמרו בעבר כי הרשויות המצריות רודפות אחריהם בגלל "האשמות פוליטיות כוזבות".

עזאת נידון בעבר למוות ומאסר עולם בהעדרו בשנת 2015, ומאז הוא עמד בפני משפטים חוזרים בעקבות מעצרו באוגוסט האחרון. הוא שימש כמנהיג בפועל של האחים המוסלמים במצרים משנת 2013 ועד למעצרו בשנה שעברה. תנועת האחים המוסלמים הוקמה על ידי חסן אל-באנה בעיר איסמעיליה המצרית בשנת 1928, נחשבת על ידי ממשלת מצרים כארגון טרור.

האחים המוסלמים קהיר מאסר עולם מוחמד מורסי מצרים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד