י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דוגמא אישית

נורווגיה: מפקד המשטרה קנס את ראש הממשלה

מפקד משטרת נורווגיה קנס את ראש הממשלה אחרי שהפרה את כללי ההתרחקות החברתית שהוטלו עקב התפשטות הנגיף במדינה | "המשטרה לא הייתה נותנת קנס ברוב המקרים הללו, אך ראש הממשלה שעומדת בראש המאבק, חייבת להראות דוגמא", מסרו במשטרה

נורווגיה: מפקד המשטרה קנס את ראש הממשלה
משטרת נורבגיה צילום: Pixabay

משטרת נורווגיה הודיעה ביום שישי כי היא קנסה את ראש הממשלה ארנה סולברג על "שבירת כללי התרחקות חברתית" כשארגנה מסיבה משפחתית לרגל יום הולדתה.

הקנס שקיבלה ראש ממשלת נורבגיה הוא 20 אלף כתרים נורבגיים (2,352 דולר), כך אמר מפכ"ל המשטרה אולה סברוד במסיבת עיתונאים שקיים.

ראש הממשלה המכהנת כבר שתי קדנציות התנצלה בחודש שעבר על שארגנה אירוע ליום הולדתה ה-60 עם 13 בני משפחה באזור ההרים בסוף פברואר, למרות איסור ממשלתי על התכנסות של יותר מ-10 אנשים.

"המשטרה אמנם לא הייתה נותנת קנס ברוב המקרים הללו, אך ראש הממשלה שעומדת בראש המאבק של הממשלה בהטלת מגבלות, חייבת להראות דוגמא" אמרו במשטרה. "החוק זהה לכולם, כולם שווים מול החוק," אמר מפקד המשטרה. "לכן צריך ונכון לתת קנס על מנת לשמור על אמון הציבור הרחב בכללים בנושא מגבלות חברתיות", אמר.

המשטרה מסרה כי סולברג ובעלה, סינדרה פינס, קיבלו יחד את ההחלטה לערוך חגיגה ובחרו את המסעדה, כאשר בעלה דאג לסידורים המעשיים. המשטרה אמרה שהוא עבר גם על החוק, אך הוא לא נקנס. המסעדה בה התקיימה החגיגה התגלתה גם כמי שעברה על החוק אך היא לא נקנסה. סולברג, תתמודד בבחירות לפרלמנט בספטמבר, דגלה בכללים נוקשים לריסון התפשטות נגיף הקורונה וכתוצאה מכך היו שיעורי הידבקות ומוות מהנמוכים באירופה.

אך המדינה נמצאת בעלייה מהירה בנדבקים ברבעון הראשון של 2021, שהגיעה על ידי גרסאות מדבקות יותר של הנגיף, מה שאילץ את הממשלה להחמיר את ההגבלות בסוף מרץ.

נורבגיה קנס ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד