י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סערת הקריקטורה

בצלאל סמוטריץ' לא חייב לנו כלום // דעה

ההחלטה של בצלאל סמוטריץ' שלא להתפשר ולשנות את דעתו בנוגע לישיבה בממשלה הנתמכת על ידי הסיעות הערביות ראויה להוקרה על עצם עמידתו מאחורי הבטחות שנתן ערב הבחירות - בניגוד לפוליטיקאים אחרים | ביקורת תמיד חשובה אך הדרך משם להלבנת פנים - רחוקה | דעה

בצלאל סמוטריץ' לא חייב לנו כלום // דעה
סמוטריץ' \\ יתד נאמן צילום: מרים אלסטר פלאש 90

המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא.

‏אפשר להעביר ביקורת על סמוטריץ' שמונע ממשלה ימנית, אפשר גם להפחיד אותנו מה יקרה אם תקום ממשלה אחרת, אבל הלבנת פנים זה מעשה נוראי, מעשה פסול ונבזי, וראוי לכל גינוי, סמוטריץ' לא עובד אצל החרדים, ואגב אני לא בטוח שהקריקטורה תועיל במשהו למצב, אלא כנראה להיפך, היא תזיק לטווח הארוך.

חלק מהפוליטיקאים החרדים זועמים על סמוטריץ' שמונע ממשלה ימנית, סמוטריץ' לא מוכן להיות בממשלה שנתמכת על ידי רע"מ, וזה לא משנה מה סיבותיו, גם אם לא מתוכנן באופק אף מהלך מדיני, את סמוטריץ' זה לא מספק. הוא התחייב לא לשבת עם מפלגה שלא מכירה במדינה יהודית, והוא מקיים את ההבטחה, כנ"ל גם גדעון סער שהבטיח לא לשבת תחת נתניהו, גם סער מקיים את ההבטחה שלו.

התרגלנו לחברי כנסת רמאים ונוכלים, כאלה שגונבים דעת וגונבים מנדטים, אבל מסתבר שיש כמה כאלה שנאמנים להבטחת הבחירות שלהם, כשמרב מיכאלי לא נכנסה לממשלה עם גנץ ונתניהו, כל הסביבה שלה שיבחה אותה, ובצדק, כי בסוף היום אנשים רוצים פוליטיקאים אמינים ולא זגזגניים, אני חושב שסמוטריץ׳ עושה טעות, ולפעמים "עת לעשות להשם הפרו תורתך", אבל סמוטריץ׳ חושב אחרת, וזו זכותו.

הקריקטורה שהתפרסמה בעיתון יתד נאמן ביום שישי נגד סמוטריץ

הרי אם ח"כ ממפלגה חרדית יעבור צד, הזעקה נגדו מצד החרדים תגיע עד כסא הכבוד, אז למה מצפים מסמוטריץ' להפר הבטחה? כי הוא "מזרוחניק"? כי קל להתנשא עליו ולרמוס אותו עם קריקטורות מעליבות ופוגעות? הרי כשיש קריקטורות מעליבות נגד חרדים אנחנו הראשונים לזעוק זעקה גדולה ומרה, אז למה נגד "מזרוחניק" מותר? פתאום "מוטב לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פנים" לא חל יותר?.

אני כן רוצה לסנגר על עיתון 'יתד נאמן', אני משער שבדרך כלל יש ישיבת מערכת ביתד נאמן כמו בכל עיתון המכבד את עצמו לגבי ביקורת קשה על פוליטיקאים, אם כי אני מניח שלא היתה ישיבה כזאת, והמבקר הרוחני החליט מה שהחליט, קשה לי להאמין שכל המערכת החליטה יחד על הקריקטורה המבזה.

יש הרגשה שסמוטריץ׳ "חייב לנו" כי חרדים הצביעו לו, אז זהו שלא, סמוטריץ' לא חייב לחרדים כלום, שיהדות התורה תבדוק את עצמה, במיוחד את החלק החסידי שלה למה הרבה מהמצביעים לא הצביעו הפעם ג', במקום לבזות אנשים אחרים.

ואם בצלאל סמוטריץ׳ יקרא את הדברים, אז בנימה אישית אני מבקש ממך בצלאל תחשוב שוב ואולי תבדוק כיוונים נוספים, כי בנפשנו הדבר. הממשלה האלטרנטיבית שתקום לא בטוח תתפרק כל כך מהר, ועדיף ציפור אחת ביד, משתיים על העץ.

בצלאל סמוטריץ יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד