י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיק 4,000 וסער

מה חושבים במגזר? כותרות 'הציונות הדתית'

לאחר שבוע גדוש בחדשות, בעיתוני ועלוני המגזר של הסופ"ש האחרון עסקו בכמה נושאים מגוונים - מביקרות חריפה על נתניהו, ועד התגובה של ישראל לבית הדין האג | 'בחדרי חרדים' עם הכותרות

מה חושבים במגזר? כותרות 'הציונות הדתית'
דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בין שני קצוות מגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר מספקת כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

העיתון הראשי של המגזר הדתי-לאומי שגם קצת נפיץ במגזר הכללי, הוא 'מקור ראשון'. בעיתון העלו בכותרת הראשית את הידיעה: "ישראל הודיעה לביה"ד בהאג: לא מכירים בסמכותם".

מתחת לראשית, ישנן כותרות קטנות נוספות של כל הפרשנויות על ההכרעה הפוליטית שבדרך. הבולטת בהן, היא כותרתו של העורך חגי סגל: "במדינת ישראל מתנהלת כבר עכשיו מלחמת אזרחים בעצימות נמוכה", נכתב.

'מקור ראשון'. מאמר על מלחמת אזרחים

העיתון השני בנפיצותו, הוא 'בשבע', אשר נחשב לאחד מהעיתונים החרד"לים ביותר. הכותרת הראשית, שהיא גם היחידה, נכתבה על ההצעה של מפלגות הימין: "כהונת ראש הממשלה תוגבל, מה שיגרום לסער לחבור", נכתב.

מה שבולט בעיקר בראשית העיתון, היא דווקא הפרסומת המוגשת מטעם 'פורום המחנה הלאומי', הקוראת לבכירת 'ימינה' איילת שקד, לא ללכת עם השמאל: "איזה איילת? איילת שלנו?".

לאחר שני העיתונים, ישנם את העלונים אשר גודלם קטן מעיתון רגיל, והם מופצים בעיקר בבתי-הכנסת שבמגזר הדתי לאומי. בין הראשונים שייסדו את הז'אנר, הוא עלון 'עולם קטן'.

השבוע ישנן כמה כותרות ראשיות, אך הבולטת בהם היא הפנייה למאמר המערכת, אשר טוענת כי השמאל גרר את הימין לחרמות אישיות בתוך המחנה, וכי ממשלת ימין נמצאת מתחת לגשר: "סער הוא המפתח", נכתב בין היתר.

'שביעי'. ביקורת חריפה על נתניהו

העלון הבא אשר נחשב למרכזי הוא 'שביעי', שם כותבים כמה מהבכירים במגזר. השבוע, בחרו בעלון לשים בכותרת ראשית ביקורת קשה מאוד על תיק 4,000 של נתניהו.

הכותרת נלקחה מהטור של העיתונאי הבכיר עקיבא נוביק, שם נכתב כי ראש הממשלה, שהגיע לעמדת השפעה על אתר 'וואלה' הגדול, בחר להכפיש אנשי ימין ולא אנשי שמאל.

"מדובר בתיק של אינטרסים אישים ולא מחנאיים", נכתב למרות הטענה של בכירי 'ליכוד' שתפרו את התיק נגד כל מחנה הימין. זוהי ביקורת חריפה שטרם נשמעה בציונות הדתית.

לאחר 'עלון קטן', גם עלון 'מצב הרוח' נחשב לוותיק, אך הוא יותר ליברל. בכותרת הראשית ישנו ציטוט מתוך הטור של העיתונאי מנחם הורביץ, אשר מתייחס ליום הזיכרון לצה"ל: "הגיע הזמן לשוויון בפריפריה", נכתב.

הציונות הדתית מקור ראשון שביעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד