י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חוזרים לאחור?

האיום של פייזר על ישראל: יופסקו המשלוחים

סירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לכנס את ישיבת הממשלה עלול לעלות ביוקר: עפ"י הדיווחים ענקיות החיסונים - פייזר ומודרנה מאיימות להשבית את המשלוחים במידה ולא ישולמו מראש 

האיום של פייזר על ישראל: יופסקו המשלוחים
חיסון לקורונה צילום: פייזר

בעקבות סירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לכנס את ישיבת הממשלה מה שהוביל לכך שלא אושר התקציב לרכישת החיסונים, חברת החיסונים 'פייזר' מעכבת משלוח של 700 אלף חיסונים לישראל בשל כך שהם לא שולמו, כמו גם משלוח של 1.4 מיליון חיסונים נוספים שעדיין לא שולם.

על פי הדיווח בחדשות 12, בחברה זועמים ושיגרו השבוע מסר ברור לממשלה שאינו משתמע לשתי פנים: אם לא תשלמו בקרוב - נשלח את החיסונים למדינות אחרות שממתינות ונוריד אתכם בתור. באחת השיחות בין בכירי החברה לנציגי משרד הבריאות אף הועבר המסר: "אנחנו לא נדבנים". 

וחברת פייזר היא לא היחידה שמשהה את המשלוחים עד לקבלת תשלום. גם חברת מודרנה שאיתה חתמה ישראל על רכישת מיליוני מנות חיסון לקורונה הבהירה לישראל כי היא לא תשלח את מנות החיסון עד לקבלת תשלום.

בתוך כך, מחקר ישראלי פורץ דרך, ראשון מסוגו, קובע כי הזן שמקורו בדרום אפריקה מצליח לפרוץ במידה מסוימת את ההגנה של שתי מנות החיסון של פייזר. לפיכך ההגנה הצפויה של החיסון כנגד זן זה פחותה מההגנה הטובה של החיסון כנגד הזן המקורי של הקורונה וכנגד הזן הבריטי, שהוא השכיח כיום בהדבקות בישראל. יחד עם זאת, החוקרים מסייגים ואומרים כי בשלב זה לא ניתן להעריך במדויק את שיעור הירידה ביעילות החיסון. הערכתם היא שיעילות החיסון אינה יורדת באופן דרסטי, היות ואין התפשטות נרחבת של הזן הדרום אפריקאי והוא מאוד נדיר בארץ.

חברת פייזר חברת מודרנה חיסון לקורונה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד