י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לסגור את הפרצות

בפגישה בבלפור: זו הדרישה של בנט מנתניהו

בפגישה בין נתניהו לנפתלי בנט בבלפור בסוף השבוע החולף, דרש האחרון מנתניהו רוטציה על ראשות הממשלה | באם בנט יהיה שני ברוטציה עם נתניהו, הוא ידרוש לבצר זאת ולסגור את החורים כדי לא לחזור על מקרה גנץ

בפגישה בבלפור: זו הדרישה של בנט מנתניהו
בנט בדרכו לפגישה צילום: Yonatan Sindel / Flash90

בכל אחד מהתרחישים בהם קמה ממשלה, בין עם ימין מלא עם נתניהו ובין עם מרכז-שמאל ולפיד, נפתלי בנט יכהן כראש ממשלה.

מורן אזולאי מפרסמת ב'ynet' כי בפגישה שקיים בנט עם ראש הממשלה בבלפור לפני כשבוע הוא דרש גם מנתניהו לכהן כראש ממשלה ברוטציה, כמו שדרש בפגישה שקיים עם יו"ר יש עתיד לפיד. כשלצד זאת עומדת הבטחתו של בנט כי לא נלך לסיבוב חמישי.

במהלך קמפיין הבחירות נתניהו דחה כל אופציה לרוטציה, אך כעת בתרחיש בו נתניהו יצליח לכופף את הציונות הדתית להיכנס לממשלה בתמיכת רע"מ, נתניהו יאלץ להעניק לבנט לפחות להיות שני ברוטציה, אך בנט מצדו ידרוש לבצר זאת ולא להשאיר חורים כדי לא ליפול למלכודת גנץ והרוטציה.

עוד מפרסמת מורן אזולאי, כי בסביבת ראש הממשלה מסרבים כרגע לדבר על בנט, ועל תרחישי רוטציה שבהן יו"ר ימינה יהיה ראש ממשלה ראשון, תרחיש שבמסגרתו ניתן אולי לצרף לקואליציה גם אנשי ימין דוגמת מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער. במקרה שהצדדים יגיעו להסכם לפיו בנט שני ברוטציה, יבקש יו"ר ימינה כאמור לבצר את ההסכם ולסגור את הפרצות שהתגלו בהסכם הרוטציה שעליו חתם בני גנץ עם נתניהו.

בתוך כך, במטרה להפעיל מקסימום לחץ על סמוטריץ' והציונות הדתית שיסכימו לממשלה בתמיכת מנסור עבאס ורע"מ, מתכננים בליכוד בליץ שכולל הפעלת לחץ כבד על סמוטריץ'. הלחץ הכבד יופעל באמצעות פעילי ימין, רשתות חברתיות, הפגנות ורבנים.

נפתלי בנט ביבי נתניהו מפלגת רע"מ בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד