י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסערה שנחשפה ב'בחדרי'

השר דרעי סיכם עם אוחנה: "לא תוגבל הגעת מתפללים להר מירון" 

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' על ההגבלות שתוכננו בעלייה להר מירון בל"ג בעומר ועל הכוונה לאשר את הגעתם של עד 15 אלף איש התגייס השר דרעי ועשה מאמצים רבים לקיים את ההילולא בהר במתכונת הרגילה כמידי שנה | לדברי דרעי "הגבלת מתפללים תפגע קשות באמון הציבור"

השר דרעי סיכם עם אוחנה: "לא תוגבל הגעת מתפללים להר מירון" 
דרעי. אוחנה. הר מירון צילום: יונתן זינדל- דוד כהן - פלאש 90

שר הפנים דרעי פעל בימים האחרונים לקיום הילולת הרשב"י ללא הגבלות באוויר הפתוח, היום (מוצ"ש) שוחח יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

השר דרעי הציג את משנתו לשר אוחנה לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר, לפיו לא תוגבל כלל הגעת מתפללים להר מירון במהלך ההילולה בל"ג בעומר. השר אוחנה נענה לדרישתו של שר הפנים דרעי.

שר הפנים דרעי אמר: "יום ההילולת הרשב"י במירון הינו יום חשוב מאוד להמונים מכל גווני הקשת היהודית, בחסדי ה' נתוני התחלואה נמוכים ומשכך אין שום הגיון בהגבלת מתפללים באוויר הפתוח". 

השר דרעי הוסיף: "צריך לאפשר לכל יהודי הגעה חופשית למירון, הגבלת מתפללים להגעה להילולת הרשב"י תפגע קשות באמון הציבור".

כזכור, הזעם על ההחלטה השרירותית גבר לאחר שבמקביל להחלטה על ההגבלה הממשלה אישרה בשבוע שעבר את קיומם של אירועי ספורט באצטדיונים פתוחים בהשתתפות של עד עשרת אלפים איש, אך כאמור, אירוע ההדלקה במירון הוגבל ל-1,000 משתתפים בלבד. ושוב עלתה השאלה לגבי סדר העדיפויות הלקוי לפיו צועדת הממשלה ומה עושים הנציגים החרדים כדי לתקן את העוול.

כפי שנחשף בעבר ב'בחדרי חרדים' במהלך ישיבה שהתקיימה בלשכתו של שר הפנים דרעי, הודיעו נציגי משרד הבריאות כי הם דורשים להגביל את העלייה לקבר הרשב"י בימים הסמוכים ליום ההילולה, שיוצא השנה ביום שישי ויתפרס גם ליום חמישי ומוצאי השבת.

על פי מקורות שנחשפו לתוכן הפגישה, משרד הבריאות הציג עמדה באמצעות הפרוייקטור פרופ' נחמן אש, לפיה כל אירוע הדלקה יוגבל עד 1,000 משתתפים. המשמעות - רק כ-15,000 בני אדם יורשו לעלות להר במהלך יום ההילולה.

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על כוונת משרד הבריאות להמליץ על הגבלת מספר המשתתפים ביום ל''ג בעומר בהילולא דרשב''י בהר הקודש מירון. החלו כבר ב'ועד הקהילות'- 'איגוד חצרות הקודש' להיערך לקיום הפגנה ענקית באישור הגורמים הרלוונטיים - הפגנה כמוה לא נראתה מעולם, על אפליה כה בוטה וחמורה.

יו"ר ועד קהילות הקודש, העסקן שמעון בלוי אף שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר כי "ועד הקהילות נערך עם מיטב עורכי הדין על מנת שלא יתבצע המחטף שנעשה באופן שערורייתי ביום שושן פורים, ובמקרה הצורך אף לעתור לבג"ץ באם משטרת ישראל לא תאפשר את ההפגנה".

אך כאמור, הערב סוכם בין שר הפנים דרעי לשר לבט"פ אוחנה כי לא תוגבל עליית המתפללים לציונו של רשב"י כבכל שנה וכבכל, להבדיל, אירועי התרבות האחרים המתקיימים בשנה זו במדינת ישראל.

הוא ימליץ טוב בעדנו אדוננו בר יוחאי.

 

אמיר אוחנה לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד