ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הנגיף מאחורינו?

פרופ' ממכון ויצמן: "להסיר חלק מהמגבלות באופן מיידי"

הפרופסור ערן סגל ממכון ויצמן טוען הערב כי לאור התחלואה הנמוכה לצד מערך החיסונים: "צריך לזכור שהמשק פתוח ואירועים כמו פורים ופסח שחששנו מהם עברו בשלום, ייתכן שישראל הגיעה לסוג של חסינות עדר ובלי קשר יש לנו שולי ביטחון רחבים" | הדברים המלאים

פרופ' ממכון ויצמן: "להסיר חלק מהמגבלות באופן מיידי"
פרופ' ערן סגל צילום: צילומסך ערוץ 12

מדינת ישראל עומדת על 5.3 מיליון אזרחים מחוסנים, ובמקביל עדיין ישנן הגבלות רבות, כחלק מהלחימה בנגיף קורונה. הפרופסור ערן סגל ממכון ויצמן הגיע הערב (מוצ"ש) לאולפן חדשות 12 והתייחס לנתוני התחלואה וההגבלות שעדיין קיימות.

בפתח דבריו טען סגל: "בגרפים על מגמת התחלואה בחודשים האחרונים אפשר לראות את הירידות החדות שנמשכות חודשיים וחצי. מספר המאומתים עומד היום על 270 ביום, ירידה של 97% מאז אמצע ינואר. גם במספר החולים קשה החדשים יש ירידה ניכרת".

"וצריך לזכור שהמשק פתוח ואירועים כמו פורים ופסח שחששנו מהם עברו בשלום" חידד הפרופסור, והמשיך: "ייתכן שישראל הגיעה לסוג של חסינות עדר ובלי קשר יש לנו שולי ביטחון רחבים. לדעתי זה מאפשר להסיר חלק מהמגבלות באופן מיידי".

סגל המשיך להסביר: "הלכנו בזהירות הרבה זמן ואנחנו רואים שזה עובד טוב, ויש מקום לפתוח ולהחזיר את התלמידים ללימודים מלאים. אפשר ללוות את זה בבדיקות, זה סיכון מחושב".

"אפשר גם להסיר את ההגבלה של מסכות בשטח חיצוני, וגם בשטחים סגורים כשכולם מחוסנים וזה רק עשרות אנשים. אם אנחנו רואים שזה גורם לחזרה של הדבקות, אפשר להחזיר שוב את ההגבלות, אבל אני חושב שכרגע הסיכון קטן ומאפשר לנו לקחת את הצעד הבא, ואם זה עובר בסדר, אז ללכת אפילו לחזרה כמעט מלאה לשגרה" סיכם הפרופסור את משנתו.

מכון ויצמן פרופ' ערן סגל קורונה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד