כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ההפיכה הצבאית

דיווח: כוחות הביטחון של מיאנמר ירו למוות ב-82 מפגינים

אנשי המהפכה במיאנמר ממשיכים לבצע פשעים נגד האנושות ועל פי דיווחים, בשבת נורו לפחות 82 מפגינים למוות, לאחר שכוחות חירום סורבו להגיע ולהעניק להם טיפול רפואי

דיווח: כוחות הביטחון של מיאנמר ירו למוות ב-82 מפגינים
מפגינים במיאנמר צילום: unsplash

פעילים חברתיים טוענים כי עשרות אנשים נהרגו ביום אחד במיאנמר, לאחר שכוחות משטרה השליכו רימונים לעבר מפגינים שמחו נגד ההפיכה הצבאית במדינה.

מפגינים שנפגעו דיווחו כי הם לא קיבלו סיוע רפואי לאחר שנפצעו, ארגון סיוע לאסירים פוליטיים דיווח בשבת על התעמרות ארוכה מצד כוחות הביטחון של מיאנמר שירו ב-82 אנשים בעיירה ליד יאנגון.

הדיווחים על האלימות ביום שישי, הגיעו מבאגו, 65 ק"מ צפונית-מזרחית ליאנגון, האלימות אילצה את התושבים לברוח לכפרים הסמוכים.

כלי תקשורת ופעילים מקומיים דיווחו כי כוחות הביטחון ירו רימונים לעבר מפגינים נגד ההפיכה הצבאית במדינה, "זה כמו רצח עם", כתבו פעילים פוליטיים "הם יורים לכל צל שעובר". כוחות הביטחון סירבו גם לאפשר לעובדי הצלה לטפל בגופות ובפצועים, כך אמר תושב המקום לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

התקיפה בבאגו מעלה את מספר ההרוגים הנוכחי ל-618 אזרחים שנהרגו במיאנמר מאז ההפיכה, כך לפי אגודת הסיוע לאסירים פוליטיים.

הצבא מכחיש את מספר ההרוגים שדיווחו ארגוני זכויות אדם. ביום שישי, דובר החונטה, זאו מין טון טוען כי הצבא תיעד 248 מקרי מוות אזרחיים ו-16 מקרי מוות נוספים. הוא הוסיף כי כוחות הביטחון לא השתמשו בנשק אוטומטי נגד מפגינים.

בנוסף מפגינים נגד ההפיכה התעמתו עם כוחות הביטחון ביום שבת בעיירה טאמו שבצפון מערב המדינה סמוך לגבול מיאנמר-הודו.

על פי הדיווחים חיילים ניסו להוריד מחסומים שהקימו המפגינים. שני אזרחים נהרגו כשחיילים החלו לירות באקראי על מפגינים, כך אמר תושב מקומי ל-AFP.

מיאנמר הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד