ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בביתו בבריטניה

לאחר שנתיים: מותו של אויב פוטין נקבע כרצח

לאחר שנתיים: מותו של אויב פוטין נקבע כרצח, חוקר מקרי המוות הבריטי קבע כי איש העסקים הרוסי - ניקולאי גלושקוב נרצח | ניקולאי קיבל מקלט מדיני בבריטניה אך כפי הנראה כל זה לא עזר לו להימלט מידו הארוכה של נשיא רוסיה

לאחר שנתיים: מותו של אויב פוטין נקבע כרצח
ולדימיר פוטין צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

מותו בחניקה 2018 של איש עסקים רוסי שברח ממשטרו של ולדימיר פוטין היה רצח שתוכנן להיראות כמו התאבדות, כך קבע חוקר מקרי מוות בריטי.

ניקולאי גלושקוב, מבקר ידוע של פוטין ומקורבו של האוליגרך לשעבר בוריס ברזובסקי, נמצא חנוק בביתו שבדרום מערב לונדון במרץ 2018 - ימים ספורים לאחר התקפת גז עצבים על המרגל לשעבר סרגיי סקריפאל, מרגל רוסי נוסף המתגורר בבריטניה.

כזכור, בוריס ברזובסקי, האוליגרך הרוסי שסייע לוולדימיר פוטין לכבוש את הקרמלין ולאחר מכן הפך לאויבו הגדול, נמצא מת ב-2013 בביתו בבריטניה, עכשיו קבעה המשטרה בבריטניה, כי ניקולאי גלושקוב, שהיה ידידו, נרצח ב-2018. כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

על פי הדו"ח של הבריטים, גלושקוב שברח מרוסיה וקיבל מקלט מדיני בבריטניה נחנק למוות על ידי רוצח שהגיח מאחוריו. בדו"ח הפתולוגי נכתב, כי הוא נחנק עם רצועה של כלב, הרצועה נשארה על צווארו כדי שהחוקרים יקבעו שהוא התאבד. הרוצח מעולם לא נתפס.

כזכור גלושקוב נחנק למוות כמה ימים אחרי ניסיון ההתנקשות במרגל סרגיי סקריפל בעיר סולסברי, סקריפל ובתו יוליה הורעלו, בניסיון התנקשות שמיוחס לרוסיה, דבר שעורר זעם רב במערב. אך הבריטים מעריכים כי אין קשר בין הרצח של גלושקוב לניסיון ההתנקשות בסקריפל.

ולדימיר פוטין רוסיה חיסול פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד