י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשבו שהוא מת

הודו: שוחרר מהכלא לאחר 41 שנה ללא משפט

גבר מנפאל נעצר לפני 41 שנה בהודו באשמת רצח והמתין למשפטו שנדחה שוב ושוב | בימים האחרונים הוא שוחרר כשהוא במצב רפואי חמור, חלש, חולה ובטראומה | פעילי זכויות האדם נחלצים לעזרתו

הודו: שוחרר מהכלא לאחר 41 שנה ללא משפט
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר נפאלי נעצר באשמת רצח בהודו בשנת 1980 וישב בכלא במשך עשרות שנים ללא משפט. פעילי זכויות אדם במדינה אומרים כי המקרה של דורגה פרסאד טימיסינה מדגישה את המציאות העגומה של עצורים לפני משפט בהודו.

"למרבה הצער, הזמן בכלא הותיר אותו בטראומה. הידיים והרגליים שלו רועדות. הוא בקושי יכול לאכול וגם סובל ממספר מחלות גופניות", כך אמר בן דודו לאתר DW בשפה האנגלית.

טימיסינה מטופל בבית חולים מקומי, וממשלת המחוז תדאג להוצאות הרפואיות, על פי העדויות הוא לא במצב כשיר לדבר עם אנשים. טימיסינה עזב את כפרו באזור נידח במזרח נפאל בחיפוש אחר עבודה בגיל 20. בשנת 1980 נסע לעיר ההודית דרג'ילינג, בין נפאל לבהוטן. שם פגש טימיסינה אדם שהבטיח לו לעבוד בצבא ההודי. עם זאת האיש בסופו של דבר הסגיר את טימיסינה למשטרה בטענה לביצוע רצח.

טימיסינה נעצר על ידי המשטרה, משפחתו טענה לאורך כל השנים כי הוא חף מפשע מאז נעצר. "אף אחד מעולם לא התייצב עם שום הוכחות. הם פשוט לקחו אותו והכניסו אותו לכלא," אמר בן דודו צ'נדרה. באותה תקופה היו באזור מאבקים בין חמושים, "הם הרגו אנשים מנפאל, וחשבנו שהוא בין ההרוגים", אמר בן דודו.

לדבריו, זו גם הסיבה שהמשפחה לא חיפשה אחריו כשנעדר בתחילה. לאחר שנים רבות מישהו מבני המשפחה שמע כי הוא כנראה בכלא בהודו, והחל לפעול לשחרורו, לאחר דיונים רבים, קבע בית המשפט כי טימיסינה אינו כשיר מבחינה רפואית לעמוד לדין וב-17 במרץ הורה על שחרורו.

שחרור מהכלא הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד