י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא הולכת לשום מקום

מצרים דורשת סכום עתק מבעלי הספינה שחסמה את תעלת סואץ

כשבועיים לאחר שנפתר הפלונטר בתעלת סואץ שהעסיק את העולם כולו, הספינה שחסמה את התעלה וגרמה לעיכוב סחורות עולמי עודנה מעוכבת בשטח התעלה בדרישה לפיצויים מצד בעליה שעשויים להגיע לסכום עתק בסך כמיליארד דולרים

מצרים דורשת סכום עתק מבעלי הספינה שחסמה את תעלת סואץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

הספינה שפתחה מהדורות חדשות בעולם כשנתקעה בתעלת סואץ ושוחררה ב-29 במרץ, לא שוחררה לדרכה, אוניית המכולות המאסיבית שחסמה את תעלת סואץ במשך כמעט שבוע בחודש שעבר, למעשה לא הולכת לשום מקום עד שישולם פיצוי ענק.

מצרים דורשת את התשלום המסיבי, שעשוי להגיע לכמיליארד דולר, הרשויות המקומיות חוקרות כיצד נתקעה הספינה בתעלה וגרמה לסגירה של נתיב מים מרכזי, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

"הספינה תישאר כאן עד לסיום החקירות וישולם עליה פיצויים", כך אמר ביום חמישי אוסמה רביע, יו"ר רשות תעלת סואץ. "אנו מקווים להסכם מהיר, ברגע שהם יסכימו לפיצוי, הספינה תורשה לנוע".

התאונה גרמה ל"כאוס בנתיבי המים העמוסים מאוד, וגרמה נזק של 9 מיליארד דולר בכל יום, מהלך שגרם נזקים עקיפים נוספים במסחר העולמי. עכשיו המצרים דורשים פיצויים, ומעכבים את המשך נסיעתה. הספינה נושאת את דגל פנמה ומופעלת על ידי חברה מטייוואן, נחשבת לאחת מאוניות הסחר הגדולות בעולם עם כ-20,000 מכולות. משקלה נאמד בכ-224 טון ואורכה כמעט כמו מגדל אייפל.

‏יו"ר רשות תעלת סואץ, אוסמה רביע אמר לאחר שהיא שוחררה: כי מזג האוויר אינו הגורם העיקרי לתקרית, ייתכן שהיו תקלות טכניות או בעיות מכניות בכלי השייט. ייתכן גם שמדובר בגורם אנושי.

כזכור ספינת הענק 'אבר גיוון' (ever given) של חברת 'אבר גרין' (ever grin) נתקעה ב-2 גדות התעלה. נסיבות התאונה עדיין לא פורסמו. ישנם דיווחים על רוחות צד שהסיטו את הספינה. מנגד יש הטוענים לכשל טכני, וישנם אלו המצביעים על כך שהספינה ארוכה יותר מהאורך המותר להיכנס לתעלה.

תביעת פיצויים תעלת סואץ מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד