כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אצבע בעין

הרפובליקנים מעכבים את כספי ממשל ביידן לפלסטינים

שני סנאטורים רפובליקנים הצליחו לעצור בקונגרס את הסיוע האמריקני שייעד ממשל ביידן לפלסטינים בסך 75 מיליון דולרים שאמורים היו לצאת אתמול 

הרפובליקנים מעכבים את כספי ממשל ביידן לפלסטינים
הנשיא ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

הסנטורים הרפובליקנים ג'ים ריז שמייצג את מדינת איידהו ומייקל מק'קול שמייצג את מדינת טקסס השתמשו בכוחם החוקי כדי להפסיק את הסיוע לפלסטינים החל מ-10 באפריל.

הרפובליקנים בקונגרס עצרו 75 מיליון דולר מהסיוע האמריקני שהוחזר לאחרונה לפלסטינים, כך אישרו שני גורמים בוושינגטון ביום חמישי לאתר 'ג'רוזלם פוסט'. כזכור ב-26 במרץ, הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID) שלחה לקונגרס תוכנית על סך 75 מיליון דולר שמיועד לתוכניות בגדה המערבית ובעזה שיחלו 15 יום לאחר קבלת ההודעה.

הסנטורים ג'ים ריז ומייקל מק'קול השתמשו בכוחם כחברים בוועדה ליחסי חוץ של הסנאט והובילו את המהלך של הרפובליקנים להפסיק את הסיוע, כך שהסיוע לא יחל אתמול ב-10 באפריל כמתוכנן.

כזכור ביום רביעי האחרון הודיע משרד החוץ האמריקני על חבילה כספית של 290 מיליון דולר. עבור הפלסטינים, כולל סיוע ביטחוני והומניטרי, וכן מימון לאונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים וצאצאיהם. אך ריז ומק'קול אמרו, זמן קצר לאחר ההודעה, כי "חידוש הסיוע לגדה המערבית ולעזה ללא ויתורים מהרשות הפלסטינית מערער את האינטרסים של ארה"ב,צהרשות מוציאה מיליונים מדי שנה לתשלום למחבלים בזמן שהקהילה הבינלאומית נותנת כסף לרווחת העם הפלסטיני", הצהירו.

המפלגה הרפובליקנית (1) פיצוי לפלסטינים ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד